Școala Gimnazială „Romulus Guga": DESPRE MOTIVAȚIA ȘCOLARĂ

Distribuie pe:

Marți, 6 iunie 2017, psihologul Școlii Gimnaziale „Romulus Guga", din Târgu-Mureș, coordonatorul proiectului, împreună cu profesoara de sprijin, prof. Sanda Curta, și cu voluntarii cabinetului din clasa a VII-a, au susținut o activitate pe școală, cu tema „Motivația școlară".

În cadrul evenimentului, s-au derulat cu elevii școlii activități pe diferite teme, susținute de voluntarii cabinetului psihologic, ateliere de lucru pentru însușirea tehnicilor de învățare și de motivație școlară.

La început, elevilor din clasele III-VII, pe grupe, li s-a prezentat o scurtă introducere despre Motivație, în general, după care s-au prezentat temele de autocunoaștere, comunicare, managementul emoțiilor, orientarea în carieră etc. Voluntarii s-au implicat în buna desfășurare, prezentând postere, imagini și chestionare.

Motivația este unul dintre cele mai importante prerechizite ale învățării școlare. Sunt investite sume mari de bani pentru construcția de școli, pentru echiparea acestora, pentru remunerarea personalului didactic, dar toate acestea devin inutile dacă elevii nu vor să învețe.

Problema care se pune în acest context este următoarea: Ce anume îl face pe un elev să dorească să învețe, iar pe un altul să nu dorească acest lucru? Dorința unui elev de a depune un efort cognitiv în scopul achiziționării de noi cunoștințe este produsul mai multor factori cu acțiune conjugată, pornind de la personalitatea și abilitățile elevului implicate în sarcini specifice de învățare până la mobilizarea generală pentru învățare.

Frecvent, conceptului de motivație i se conferă o accepțiune mult prea generală. Problema motivației este totuși una specifică, adică „ești motivat să faci ceva anume".

De aceea se impune să relaționăm acest concept de o sarcină țintă. Nu dispunem de o motivație universală și generală, ci de una orientată mai mult sau mai puțin precis spre rezolvarea sau nerezolvarea unor probleme specifice.

 

Lasă un comentariu