La Școala Gimnazială ,,Tudor Vladimirescu" din Târgu-Mureș ,,Vânătoare de comori"

Distribuie pe:

La Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Târgu-Mureș s-a desfășurat, la sfârșitul săptămânii trecute, cea de-a patra ediție a concursului județean de limba engleză ,,TREASURE HUNT' - „VÂNĂTOAREA DE COMORI". Activitatea a fost coordonată de directorul instituției de învățământ gazdă, prof. Gabriela Șandru.

Competiția, inclusă în Calendarul Activităților Educative Județene 2017 la poziția 12, se adresează elevilor ciclului gimnazial (clasele V-VII).

,,«TREASURE HUNT » s-a născut din dorința de a valorifica, într-un cadru mai puțin formal, competențele de limbă engleză ale elevilor și de a le dezvolta competențe complementare (antreprenoriale, artistice, de lucru în echipă), oferindu-le un context distractiv, în același timp, pentru a-i motiva în învățarea limbii engleze", susținea prof. Gabriela Șandru. Domnia sa adăuga și că la etapa preliminară s-au înscris 112 elevi de la 14 unități de învățământ din județul Mureș. Concursul a debutat în 26 mai, cu o probă scrisă, la care au participat elevii selecționați în mod individual. 18 dintre aceștia au reușit să obțină punctaje mai mari de 90 puncte, fiind recompensați cu diplome și premii: premiul I - Mailat Amalia (Liceul Teoretic „Andrei Bârseanu", Târnăveni, profesor îndrumător Stoica Emilia) și Mălău Anda (Școala Gimnazială „Europa", Târgu-Mureș, profesor îndrumător Pintyi Ecaterina); premiul II - Imre Balasz (Școala Gimnazială „Mihai Viteazul", Târgu-Mureș, profesor îndrumător Bara Kinga) și Marica Andrei (Școala Gimnazială „Sfântul Gheorghe", Sângeorgiu de Mureș, profesor îndrumător Zaharia Stremțan Lidia); premiul III - Russu Roxana (Colegiul Național „Unirea", Târgu-Mureș, profesor îndrumător Costea Adrian) și Bugnar Tudor (Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian", Târgu-Mureș, profesor îndrumător Bucur Dragoș).

Etapa finală a concursului

Punctajul fiecărui echipaj înscris în concurs a constat în suma punctajelor realizate de fiecare elev al echipajului în parte. După centralizarea rezultatelor, s-a realizat ierarhia echipajelor, iar primele zece punctaje în ordine descrescătoare au calificat echipajele în etapa finală a concursului: Colegiul Național „Al. Papiu Ilarian", Școala Gimnazială „Romulus Guga", Școala Gimnazială „Dacia", Școala Gimnazială „Mihai Viteazul", Școala Gimnazială „Europa", Colegiul Național „Unirea", Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Târgu-Mureș, Liceul Teoretic „Andrei Bârseanu", Târnăveni, Școala Gimnazială „Al. I. Cuza" și Liceul Teologic Romano-Catolic din Târgu-Mureș. Acestea au participat la etapa de creativitate și la vânătoarea propriu-zisă de „comori". Elevii fiecărui echipaj au fost legați unul de celălalt cu bandă adezivă la nivelul gleznelor și au căutat indicii pentru a descoperi „comoara" - instrucțiunile privind jocul de rol (proba orală) pe care l-au pregătit în cele 45 minute puse la dispoziție, urmând a fi evaluați de un juriu format din profesori de limba engleză, care nu au elevi înscriși în concurs. Punctajul obținut de fiecare echipaj la proba orală s-a adăugat punctajului obținut la proba scrisă, pentru stabilirea ierarhiei finale.

Premierea celor mai buni

Concursul a avut alocat un buget de 3 900 lei. Pentru premiile oferite de Primăria Târgu-Mureș, MINDLAB România, SEA COMPLET S.A., SELGROSS Târgu-Mureș și Hotel PRIVO au concurat 80 de elevi din zece școli mureșene.

Evaluarea elevilor pentru prestația la jocul de rol a fost făcută de un juriu format din profesori de limba engleză, care nu au avut elevi înscriși în concurs: Magyarosi Eva, Hobai Roxana, Moldovan Ada, Opferman Tana, Zsigmond Imola, Șandor Melania. Pentru stabilirea punctajului probei orale, s-a realizat suma punctajelor acordate de fiecare membru al juriului pentru școala respectivă. Punctajul obținut la proba de creativitate s-a adăugat celui obținut la proba scrisă, pentru stabilirea ierarhiei finale. S-au acordat premiile I, II și III, trei Mențiuni și patru Premii Speciale.

Locul I a revenit Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul"; locul II - Școala Gimnazială „Romulus Guga"; locul III - Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian"; Mențiuni: Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu", Școala Gimnazială „Europa", Școala Gimnazială „Dacia". Premii speciale au fost acordate Școlii Gimnaziale „Al. Ioan Cuza", Colegiului Național „Unirea", Liceului Teologic Romano-Catolic din Târgu-Mureș și Liceului Teoretic „Andrei Bârseanu" din Târnăveni.

Tuturor elevilor participanți la etapa finală li s-au acordat diplome și mici premii pentru efortul depus. De asemenea, au câștigat, în plus, prieteni noi, stimă de sine, competențe de limbă engleză și de muncă în echipă, toate presărate cu multă distracție.

În urma sondărilor efectuate de voluntarii școlii în rândul participanților a reieșit faptul că elevii s-au simțit minunat, activitățile le-au făcut o plăcere deosebită, motivându-i totodată în învățarea limbii engleze pentru a putea participa la edițiile viitoare. Acțiunile de team-building din cadrul vânătorii propriu-zise au contribuit la dezvoltarea inteligenței interpersonale și la cooperarea între elevi, susținea coordonatorul concursului, director prof. Gabriela Șandru.

 

Lasă un comentariu