Bugetarii din administrația locală vor beneficia de sporuri în funcție de condițiile de muncă!

Distribuie pe:

Într-un proiect de act normativ, inițiat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE), se prevede că bugetarii care lucrează în administrația publică locală vor avea parte de sporuri de până la 15% din salariul de bază, în funcție de condițiile de muncă.

Concret, dacă proiectul va fi aprobat, sporurile ce se vor acorda pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă în cazul bugetarilor din administrația locală vor fi de până la 5% din salariul de bază pentru activitatea desfășurată sub influența a doi factori de risc; până la 10% din salariul de bază, pentru activitatea desfășurată sub influența a trei factori de risc, și până la 15% din salariul de bază pentru activitatea desfășurată sub influența a patru factori de risc.

„Printre factorii de risc, sunt enumerați existența factorilor nocivi și mecanismul de acțiune a acestora asupra organismului; intensitatea de acțiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori; durata de expunere la acțiunea factorilor nocivi; existența unor condiții de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, care determină un risc de îmbolnăvire sau de accidentare, și structura și nivelul morbidității (adică predispoziția la îmbolnăvire) în raport cu specificul locului de muncă.

Acest spor se va acorda pe baza rezultatelor buletinelor de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă ale întregului personal al instituției respective sau numai pentru anumite categorii de personal, conform structurii organizatorice a instituției, în cadrul programului normal de lucru" se arată în proiectul inițiat de MDRAPFE.

Buletinele de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă se eliberează de compartimentele de specialitate din cadrul direcțiilor de sănătate publică, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condițiilor de muncă și că toate instalațiile de protecție a muncii funcționează normal.

Totodată, aceste buletine se refac ori de câte ori intervin modificări semnificative în ceea ce privește tehnologia, echipamentele de muncă și amenajarea locurilor de muncă, dar nu mai târziu de 36 de luni de la data emiterii lor.

 

Lasă un comentariu