ELITE ALE ȘCOLII MUREȘENE

Kara Medeea Șandru, elevă în clasa a VII-a A, Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Târgu-Mureș

- Ai obținut premiul I la Concursul Național de limba engleză „Mirunette Language Competition". Cum ți s-au părut probele, ca și grad de dificultate?

- Anul acesta am participat la cea de-a V-a ediție a Concursului Național de limba engleză „Mirunette Language Competition", concurs gratuit adresat elevilor ce studiază limba engleză în România. Dacă anul trecut am obținut o Mențiune la nivel național la această competiție, acum am câștigat Premiul I la categoria mea de vârstă (10-13 ani). Probele au fost ușoare, dar interesante și provocatoare, fiind diferite de evaluarea tradițională. Pentru că miza a fost mare, premiul întâi fiind recompensat cu o tabără internațională de două săptămâni în Anglia, la prima etapă (online) s-au înscris peste 2100 de elevi din țară. Dintre aceștia, 921 au răspuns corect la întrebări și s-au calificat în cea de-a II-a etapă. Pentru această fază, elevii au realizat un videoclip în limba engleză, în care au descris cum și-ar imagina o zi din tabără. Au fost selectați 42 de finaliști, care au fost invitați la București pentru proba finală - interviul, evident, în limba engleză. Acesta a avut loc în luna mai și a durat 20 de minute, dar a fost relaxant pentru că am vorbit despre pasiunile mele. În 1 iunie am fost invitați la premierea câștigătorilor Mirunette Language Competition, care a avut loc la Clubul Țăranului, în incinta Muzeului Național al Țăranului Român din București. Abia atunci am aflat că am câștigat Premiul I. Bucuria a fost imensă, atât pentru mine, cât și pentru mama mea, care îmi este și profesor de limba engleză! Un alt elev al ei, Huza Noris Adrian, din clasa a V-a A, a obținut Mențiune, la același concurs.

- Cine a participat la Tabăra Haileybury College 2017, U.K?

- Am participat la Tabăra Haileybury College 2017, U.K. în perioada 23 iulie - 6 august. Haileybury College, localizat la marginea orașului Hertford și la 25 mile de centrul Londrei, a fost fondat de Royal Charter, fiind una dintre renumitele școli independente ale Marii Britanii. Deschis ca școală de băieți în 1862, colegiul funcționează azi ca școală mixtă, cu peste 750 elevi. Participanții taberei au fost din 23 de țări ale lumii, majoritatea fiind extrem de prietenoși și sociabili. Staff-ul taberei a făcut pentru prima dată cunoștință cu România prin grupul „Team21 - The Mirunettes": 21 de elevi cu vârste între 10-14 ani, care au fost catalogați drept „cel mai sociabil grup" al taberei.

- În ce a constat programul activităților desfășurate în tabară?

- Programul zilnic a constat în cursuri de limba engleză de câte 3-4 ore, muncă în echipă pentru proiectul final (piesa de teatru), activități sportive și de timp liber, programul de seară și excursii opționale. Am vizitat faimosul oraș universitar CAMBRIDGE, fiecare obiectiv beneficiind de o prezentare plină de informații interesante, dar și de picanterii rămase în istoria locului. Tot acolo am fost învățați să facem punting (un mod de deplasare cu barca) și ne-am plimbat pe râul Cam.

Excursia la LONDRA a însemnat vizitarea unor obiective turistice (British Museum, Big Ben, London Eye, Westminster Bridge), o sesiune de shopping în Covent Garden și un tur cu autobuzul „London by Night". Forfota capitalei britanice, cu marea de oameni și vitrinele magazinelor care îți iau ochii m-au copleșit atât de mult încât m-am rătăcit de grup, așa că am experimentat și o plimbare cu taxiul black cab pentru a ajunge înapoi la punctul de întâlnire.

O altă excursie full-day a fost la WINDSOR, unde am făcut un tur pietonal și am vâslit pe faimosul râu Tamisa. Ne-am împrietenit cu lebedele și rațele, care au fost foarte dornice să ne mănânce sandvișurile.

La finalul primei săptămâni am vizitat cel mai grozav parc de distracții din Anglia, THORPE PARK, unde am trăit senzații intense. Adrenalina a fost la maximum pe Nemesis Inferno datorită looping-urilor în care simți că zbori. Am făcut și un tur cu trenul Ghost Train (o noutate din 2017), ne-am dat pe Water Slides și ne-am delectat cu dulciuri și un pic de fast-food.

A urmat o vizită la OXFORD, un oraș plin de viață și mișcare! Am vizitat Christ Church, locul unde au fost filmate scenele din Dining Hall din filmul Harry Potter, am făcut un tur pietonal, am răspuns corect la întrebările lui Maddie și am mai acumulat puncte pentru proiectul final. Dintre cele două orașe universitare, prefer Cambridge-ul pentru calmul pe care îl emană, pentru atmosfera liniștită și relaxantă.

Seara ne adunam în impunătoarea sală de festivități, „Big School", unde participam la diferite activități: Horse Race Night (am pariat pe cai, iar italienii ne-au ajutat foarte mult să trăim atmosfera de la o astfel de cursă); Cross-Dressing Disco (o activitate care ne-a solicitat creativitatea și curajul, fetele trebuind să se costumeze în băieți, iar baieții în fete); vizionare de filme (mi-a plăcut Star Wars: Rogue Nation); festivitățile de premiere de la final de serie (care premiau marii câștigători - cei care au acumulat cel mai mare număr de puncte pe parcursul taberei). Punctele s-au dat fiecărui copil în timpul orelor, activităților, excursiilor și, mai ales, în urma proiectului final: piesa de teatru.

Profesorii au fost extrem de simpatici și ne-au ambiționat să învățăm cât mai mult prin jocuri și proiecte de echipă, pregătindu-ne pentru marele nostru moment de pe scenă. Teacher Ed, supranumit King Ed, este o persoană veselă, cu un umor fin, tipic englezesc, care știe să-și facă plăcute orele.

Pentru a fi dezinvolți, am avut și cursuri de Dramă, cu exerciții de improvizație care ne-au ajutat să fim relaxați și conștienți de gestica și ținuta noastră. Eu am făcut parte din echipa Amazing Artists, iar proiectul nostru a constat într-o reinterpretare modernă a poveștii lui Alladin, cu care ne-am clasat pe locul al doilea.

Jill Cutting, directoarea colegiului, ne-a lăudat pentru nivelul excelent de limba engleză al echipajului „Team21 - The Mirunettes", lucru dovedit și de certificate. Eu am primit certificat cu nivelul Advanced, iar teacher Ed a declarat că am fost o achiziție valoroasă pentru clasă.

După festivitatea de final ne-am pus tricourile albe primite de la staff și ne-am scris pe ele mesaje de la revedere, ne-am îmbrățișat și am dansat la Disco Night pe hit-uri ca Despacito sau Dragostea din Tei (la cererea grupului de spanioli!)

Ultima zi a taberei (duminică, 6 august) am dedicat-o bagajelor și lacrimilor! Am făcut ultimele poze, mi-am luat rămas bun de la prietenii din China, Grecia, Germania și de la staff-ul care ne-a condus la autocar. Ultimul val de lacrimi și de emoții a fost la miezul nopții pe aeroportul din Otopeni când ne-am despărțit de Team21 - The Mirunettes și de dragele noastre group leaders, Cristiana și Alexandra.

- Care au fost impresiile, la întoarcere?

- Experiența taberei a fost unică și mi-aș dori să o pot repeta și la anul! Activitățile taberei, ieșirile din campus, contactul cu o nouă cultură și civilizație și cu oameni de naționalități diferite m-au dezvoltat ca persoană. Mi-a crescut stima de sine, iar relaționarea socială mi-a dezvoltat inteligența inter și intrapersonală. Îmi va fi dor de prieteni, în special de Nikki (din Hong-Kong) și Theano (din Grecia), dar voi ține legătura cu ei prin grupul de WhatsApp și pe Facebook.

 

Lasă un comentariu