Amenzi majorate pentru „disciplinarea"agențiilor de turism

Distribuie pe:

În ședința din această săptămână (30 august 2017), Guvernul a adoptat mai multe măsuri în domeniul turismului, acestea fiind menite să contribuie, pe de o parte la protecția turiștilor iar, pe de altă parte, la întărirea disciplinei în materie de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

Astfel, agențiile de turism care își desfășoară activitățile pe teritoriul național, care comercializează către consumatori persoane fizice pachete de servicii turistice sau componente ale acestora, au obligația să asigure furnizarea serviciilor turistice sau rambursarea tuturor plăților efectuate de către sau pe seama turiștilor, în măsura în care respectivele servicii contractate nu sunt furnizate ca urmare a faptului că agenția de turism se află în dificultate financiară, definită potrivit legii.

În cazul în care în contractul privind comercializarea pachetului de servicii turistice este inclus transportul de pasageri, agenția de turism asigură transportul și pentru repatrierea turiștilor.

Sistemele de garantare a răspunderii agențiilor de turism sunt reprezentate de scrisori de garanție bancară, polițe de asigurare sau alte instrumente de garantare legal constituite, care pot funcționa distinct sau asociat. Garanția este efectivă și acoperă costurile, inclusiv costurile estimate ale repatrierii.

Până acum, legislația obliga agențiile de turism touroperatoare să încheie asigurări în caz de insolvență pentru o sumă asigurată de cel mult 50.000 de dolari, respectiv pentru 10.000 de dolari pentru agențiile de turism de tip detailiste.

Prin noul act normativ, se majorează cuantumul amenzii de la 5 până la 10 puncte-amendă (un punct amendă reprezentând contravaloarea unui salariu minim brut pe țară garantat în plată), față de nivelul actual cuprins între 400 și 1.000 de lei.

În același timp, actul normativ creează cadrul legal pentru a da posibilitatea oricărei agenții de turism să comercializeze pachete de servicii turistice sau componente ale acestora către consumatorul final, fie în calitate de organizator, fie în calitate de intermediar al unei agenții de turism organizatoare. Astfel, se elimină incertitudinea turistului că serviciile oferite de către agenția de turism parte contractantă exced cadrului legal de reglementare.

Totodată, se oferă posibilitatea oricărui operator economic care deține o agenție de turism (actualmente de tip detailist) să ofere servicii de calitate și competitive clienților săi, fără a apela la serviciile oferite de către o altă agenție de turism care, în prezent, este touroperatoare.

Lasă un comentariu