MIRACOLUL NAȘTERII

În Sinaxarul Bisericii Ortodoxe, în 9 septembrie sunt pomeniți Sfinții Părinți ai Maicii Domnului, Ioachim și Ana. La poporul ales, cel ce nu avea copii era considerat blestemat de oameni și uitat de Dumnezeu. Dacă se are în vedre faptul că la toate popoarele venirea pe lume a unui prunc reprezenta o minune, o mare binecuvântare, un rod bogat și cel mai mare dar al familiei, nu-i de mirare tristețea sfinților părinți Ioachim și Ana. Cei care își ucid pruncii nenăscuți merită să mediteze, cel puțin la Praznicul Nașterii Maicii Domnului, la importanța nașterii și creșterii de copii sănătoși pentru neam și țară. Veți spune că creșterea unui copil în zilele noastre presupune trudă, renunțarea la multe plăceri, sacrificiu. Este adevărat, dar să ne reamintim că populația României este extrem de îmbătrânită, că peste câțiva zeci de ani existența națiunii române este în pericol. Faptul că rromii puiesc din plin , favorizați de ajutoare sociale, nu este o soluție de viitor. Să ne aducem aminte de învățătura bisericii care spune că nașterea trupească este un prilej de bucurie și laudă vieții, iar cea care face legătura între ziditor și viață și nașterea pentru eternitate este Sfânta Fecioară Maria. Nașterea sa a însemnat începutul arătării milei lui Dumnezeu pentru noi, oamenii. Pentru familiile care practică avortul există pedepse sufletești. De multe ori, au pierdut un copil sănătos la trup și minte și rămân cu unul chinuit „Dumnezeu pedepsește păcatele părinților prin copii" (Ieremia XXXII,18). Am cunoscut, mai zilele trecute, un medic tânăr, foarte priceput în tainele medicinii, care mi-a declarat. „Domnule, americanii sunt atât de avansați în tehnică încât, în câțiva ani, vor scoate pe piață roboți programați să se comporte asemenea oamenilor. Peste zece-douăzeci de ani, nepoții dumnitale din America vor veni la tine să-ți ceară un sfat: „ Bunicule, am cunoscut o femeie normală și o femeie robot, amândouă la fel de frumoase și reușite. Pe care să o aleg?". L-am privit surprins și acasă m-am gândit mult la acest subiect. Oare chiar să fie posibil ca omul să se considere creator, să îngăduie Dumnezeu un nou Lucifer… Se uită prea ușor învățătura Sfintei Scripturi care ne spune că „Unde vrea Dumnezeu se biruiește rânduielile firii, fiindcă El este creator, ceea ce nu este cu putință la oameni, este cu putință la Dumnezeu ( Luca XVIII).

Întâia Evă, prin mândrie și neascultare, a introdus păcatul în lume prin urmașii ei. (Facere III,6), iar a doua Evă rămasă fecioară, a ridicat păcatul și urmările sale prin nașterea lui Emanuel (Matei I, 23). Miriam, în română Maria, cea plină de bucurie, de daruri, a șters nelegiuirile prin rod al pântecului. Apostolul Pavel spune în I. Tim. 11,15 că, „Femeia se mântuiește prin naștere de prunci".

Și atunci, te întrebi dezorientat, de ce se cheltuiesc milioane de dolari și inteligență cu nemiluita în crearea, în laborator, a roboților asemănători omului. Acum treizeci de ani, când se punea problema conceperii unui făt în „eprubetă", spuneam că este o nebunie, o utopie. Iată că, la ora actuală, chiar și în Târgu-Mureș există o clinică unde se rezolvă problema fertilității la om.

Părinții Ioachim și Ana au avut un copil la o vârstă înaintată; ei au trecut la cele veșnice la 80 de ani - Ioachim, și la 79 de ani - Ana, când Fecioara Maria avea 3 ani și a fost închinată Sfânta Sfintelor. Nașterea Sfintei Fecioare Maria este un moment providențial, real-istoric, cu o destinație clară a mântuirii noastre, într-o localitate precisă Nazaret, astăzi un loc de pelerinaj, fostă cetate împărătească în timpul regelui Irod cel Mare, la anul 44 i.Hr. Miracolul nașterii miraculoase nu este o poveste științifico-fantastică, ci o realitate!

Lasă un comentariu