EXERCIȚII PENTRU OCHII OBOSIȚI

Timpul fără măsură petrecut în fața monitoarelor poate fi foarte dăunător pentru vederea noastră, provocându-ne uscăciunea sau mâncărimea ochilor și dureri de cap.

Pentru prevenirea sau combaterea acestor neplăceri, oftalmologul american Bright Side, citat de descopera.ro, ne prezintă câteva exerciții simple.

Priviți în întuneric - Puneți coatele pe masă. Închideți ochii și acoperiți-i cu palmele. Relaxați-vă și priviți în întuneric. Mențineți această poziție pentru câteva minute.

Mișcarea ochilor dintr-o parte în alta - Stați drept și priviți drept înainte. Fără să vă mișcați capul, priviți spre stânga. Concentrați-vă pe ceea ce vedeți. Apoi, priviți spre dreapta și concentrați-vă din nou asupra a ceea ce vedeți. Mutați privirea dintr-o parte în alta de cinci ori. Repetați ciclul de trei ori.

Mișcarea în sus și în jos - Stați drept și priviți în față. Apoi, priviți în sus și concentrați-vă asupra a ceea ce vedeți. Uitați-vă în jos. Nu vă feriți să vă încruntați. Priviți în sus și în jos de cinci ori. Repetați întregul ciclu de trei ori.

Mișcarea ochilor în diagonală - Uitați-vă drept înainte. Priviți în jos și în stânga. Apoi mutați ochii în diagonală și priviți în sus și spre dreapta. Concentrați-vă pe ceea ce vedeți. Repetați exercițiul de cinci ori, apoi priviți drept înainte și faceți același ciclu în direcția opusă. Repetați întregul ciclu de trei ori.

Rotiți-vă ochii în cerc - Stați drept și relaxați-vă. Uitați-vă în stânga și rotiți-vă încet ochii, de cinci ori, în cerc, în sensul acelor de ceasornic. Apoi, faceți același lucru în sensul invers acelor de ceasornic de cinci ori. Repetați întregul ciclu de trei ori.

Focalizare la apropiere și la distanță - Focalizați ochii pe un creion sau pe orice alt obiect din apropiere. Ar trebui să fie la 20 - 30 cm distanță de ochii dumneavoastră. Apoi, uitați-vă la ceva îndepărtat. Concentrați-vă pe acel lucru și încercați să îl vedeți în detaliu. Apoi, priviți din nou creionul. Schimbați focalizarea de cinci ori. Repetați acest ciclu de trei ori.

Concentrare 1 - Stați drept și priviți drept înainte. Priviți la punctul dintre sprâncenele dumneavoastră. Concentrați-vă pe ceea ce vedeți pentru câteva secunde. Apoi, priviți din nou înainte. Schimbați această focalizare de cinci ori și repetați acest ciclu de trei ori.

Concentrare 2 - Stați drept. Uitați-vă drept înainte. Priviți la vârful nasului pentru câteva secunde. Apoi, uitați-vă din nou în față. Schimbați această focalizare de cinci ori. Repetați întregul ciclu de trei ori.

Masaj 1 - Închideți ochii, apoi strângeți ochii puternic timp de două până la trei secunde. Relaxați-vă mușchii din jurul ochilor. Strângeți din nou ochii. Repetați de zece ori.

Masaj 2 - Închideți ochii. Masați-vă ușor pleoapele cu mișcări circulare. Apăsați ușor. Faceți zece mișcări circulare, mai întâi în sensul acelor de ceasornic, apoi în sens invers. 

Lasă un comentariu