ROMÂNII SUNT FOARTE ATENȚI LA CEEA CE MĂNÂNCĂ!

Distribuie pe:

Un raport al GfK despre factorii care contează atunci când decidem ce mâncăm și ce bem, realizat, recent, scoate în evidență faptul că românii sunt printre cei mai selectivi consumatori în ceea ce privește alimentația, în condițiile în care peste 55% dintre aceștia sunt atenți atunci când citesc etichetele despre conținutul produselor pe care le consumă și iau în calcul să nu conțină organisme modificate genetic sau grăsimi, iar jumătate dintre ei sunt atenți la ingredientele organice sau conținutul redus de zahăr.

La nivel global, aproape jumătate dintre consumatori declară că atunci când citesc etichetele despre conținutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr și fără ingrediente modificate genetic.

De asemenea, produsele cu conținut scăzut de sodiu sau de sare ocupă locul trei în top, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%) se găsesc produsele ecologice, cele cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi și produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

„Românii au acordat o importanță mai mare tuturor criteriilor analizate față de media globală. La nivel global, nicio caracteristică nu a fost selectată de un procent atât de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arată că, cel puțin la nivel declarativ, românii sunt mai atenți la ce consumă decât majoritatea țărilor analizate, fiind preocupați de sănătatea lor și a familiilor lor.

Persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanță mai crescută tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici. În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conținut sunt fără organisme modificate genetic (55%), cu conținut redus de zahăr sau fără zahăr (54%) și conținut redus de sodiu sau de sare (52%).

În cazul celor cu venituri scăzute, cei mai importanți factori se referă la organismele modificate genetic și la conținutul de zahăr, însă sunt menționați de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legătură cu produsele ecologice și cele îmbogățite cu vitamine sau minerale (41%).

România se află pe a doua poziție, după China, pentru cinci dintre caracteristici - fără organisme modificate genetic, fără grăsimi (în acest caz, clasându-se la egalitate cu China), proveniență locală, conținut de pre sau probiotice și fără gluten. La alte trei aspecte deținem locul al treilea în top - produse organice, îmbogățite cu vitamine sau minerale și fără sodiu sau sare", arată raportul GfK, citat de agerpres.ro.

Pentru realizarea acestui studiu, GfK a intervievat online, în vara acestui an, 23.000 de consumatori, în vârstă de peste 15 ani, din 18 țări (Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, România, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii).

Lasă un comentariu