Am interpelat, de curând, Ministerul Transporturilor în legătură cu stadiul actual al proiectului privind construirea Autostrăzii Târgu-Mureș - Iași - Ungheni (A8) - Autostrada „Unirii", întrucât pentru realizarea acestei autostrăzi am și inițiat, împreună cu colegul deputat din Iași, Petru Movilă, un proiect legislativ, care a fost, recent, adoptat tacit de către Senatul României. Atenție, în 10 noiembrie 2017, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a răspuns oficial interpelării, indicând că Obiectivul „Autostrada Târgu-Mureș - Iași - Ungheni" este cuprins în Master Planul General de Transport al României, document strategic aprobat în vederea finanțării externe nerambursabile, fiind împărțit în 3 proiecte: Autostrada Târgu-Mureș - Ditrău, Autostrada Ditrău - Târgu Neamț și Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni. Aceste sectoare se află, conform răspunsului ministrului, în diferite faze de licitare a proiectelor privind studii de fezabilitate sau revizuire a celor realizate anterior, de elaborare a proiectelor tehnice de execuție sau obținere a acordurilor de mediu, fiind precizate și termenele asumate de către cei responsabili în acest sens.
În schimb, la doar o lună de zile de la răspunsul ministrului Felix Stroe, acesta susține în cadrul lucrărilor Comisiilor reunite de buget-finanțe ale Parlamentului o nouă strategie, personală, conform căreia, citez, „Facem autostrada Iași - Bacău - Onești - Valea Oituzului - Brașov, întrucât este un traseu mult mai ușor de realizat", comparativ cu varianta Târgu-Mureș - Iași - Ungheni. Este năucitoare și de-a dreptul iresponsabilă o asemenea poziție din partea ministrului în cauză, câtă vreme pentru Autostrada A8, în varianta sa oficială, cuprinsă într-o hotărâre de guvern și inclusă deja în Master Planul General de Transport al României, aprobat de Comisia Europeană, s-au cheltuit deja zeci de milioane de euro pentru studii de fezabilitate iar în documentele oficiale nu apare nicio referință privind această variantă subiectivă a ministrului Felix Stroe.
Aflăm însă că decizia ministrului de a schimba un proiect național cu un proiect personal nu este deloc întâmplătoare ci, printr-o „coincidență", Felix Stroe are interese financiare în zona Bacăului, controlând regia de apă din Onești. Adică, SC RAJA SA Constanța a preluat în acest an serviciul de furnizare a apei în municipiul Onești iar Felix Stroe, președintele PSD Constanța, a fost directorul general al societății din anul 2003 până acum două luni, când a preluat portofoliul Transporturilor. Pe lângă Onești (Bacău) și Constanța, RAJA asigură furnizarea apei în alte șase județe: Ialomița, Călărași, Ilfov, Dâmbovița, Prahova și Brașov.
Iată, așadar, cum face și desface PSD prin liderii săi infrastructura României, după cum stabilesc interesele de grup infracțional organizat aflat la guvernarea României. Mai mult, se demonstrează încă o dată că județul Mureș nu contează în asumările politice și cu caracter electoral ale marilor proiecte naționale, decât în măsura în care UDMR revendică vreo pretenție cu caracter etnic. Le recomand acum udemeriștilor să reacționeze, să riposteze politic, și să nu voteze alături de PSD - ALDE modificările la Codul Penal și Codul de Procedură Penală, făcând astfel dovada că, într-adevăr, țin la județul Mureș, se împotrivesc izolării economice a acestuia și îi preocupă bunăstarea cetățenilor pe care îi reprezintă. Să nu uităm că, anul trecut, lideri ai PSD indicau și mutarea traseului autostrăzii Brașov - Târgu-Mureș, invocând un nou traseu preferabil: Brașov - Sibiu.
Vă întreb, cu ce v-au greșit mureșenii încât să-i pedepsiți astfel politic, trădându-le și interesele naționale, și cele privind dezvoltarea economică pe termen lung, prin înțelegeri de haită preocupată doar de profiturile personale, prin trocuri legislative discriminatorii etnic, prin complicități cu UDMR, prin asumări legislative cu caracter de scut penal împotriva justiției, absolut revoltătoare?!
Solicit, pe această cale, primului-ministru, Mihai Tudose, să-l demită urgent pe ministrul Transporturilor, Felix Stroe, care consideră ministerul propria moșie, iar proiectele acestuia și bugetul pe care-l are la dispoziție par propria pușculiță. Să nu mai vorbim că generează pentru România în plan extern o situație ridicolă, în raport cu Comisia Europeană, căreia va trebui să-i explice cum de țara noastră a cheltuit zeci de milioane de euro pentru studiile aferente Autostrăzii A8, a inclus-o în Master Plan, a promovat o hotărâre de guvern în acest sens, iar acum s-a răzgândit brusc și o apucă într-o altă direcție, după cum i se năzare unui ministru aflat vremelnic și, se pare, din greșeală, într-o astfel de funcție. Este inacceptabil ca un astfel de ministru să mai rămână măcar o zi în funcția respectivă, cu atât mai mult cu cât a mințit prin răspunsul furnizat la interpelarea pe această temă.