Incompetență crasă și neputință, pe tronsonul de autostradă Târgu-Mureș - Câmpia Turzii!

Distribuie pe:

Am adresat, recent, o interpelare Ministerului Transporturilor, arătând punctual gravele deficiențe și probleme în realizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, pe secțiunea Târgu-Mureș - Câmpia Turzii. În esență, incompetența crasă și neputința se manifestă pe tronsonul de autostradă menționat. În prezent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) face vorbire de obținerea unor noi autorizații de mediu și de construcție, câtă vreme situația este aceeași de ani de zile. Concret, nu se lucrează decât pe aproximativ 21 km, adică doar pe 45% din întreaga distanță, din cauza autorităților incapabile să rezolve problemele birocratice la timp. Au trecut aproape 27 de luni, de când tronsonul de la Câmpia Turzii și până la Ogra este nelucrat; iar blocajul creat duce la apariția unor decalaje între diversele tronsoane ale autostrăzii, decalaje care vor conduce, practic, la imposibilitatea de a folosi unele loturi presupunând că vor fi vreodată finalizate.

Iată cum stau oficial lucrările, conform răspunsului Ministerului Transporturilor, la tronsoanele autostrăzii: Ogra - Iernut: stadiu fizic 31%, termen estimat de finalizare - aprilie 2018; Iernut - Chețani: stadiu fizic 15,32%, termen estimat de finalizare - trimestrul II 2019; Chețani- Câmpia Turzii: stadiu de fizic 4,95%, termen estimat de finalizare trimestrul II 2019. Însă, după cum s-au desfășurat lucrările până acum, aceste termene sunt mai mult utopice.

În acest sens, se impune, grabnic, trimiterea Corpului de control al primului ministru, pentru a veni și a verifica, în mod concret, de ce aceste lucrări trenează, de ce se refac autorizația de mediu și autorizațiile de construcție, iar din această pricină proiectul stagnează și, totodată, să se stabilească cine este responsabil. Evident, ministerul, într-o indolență de neînțeles, nu indică vreun responsabil, pare că blocajele sunt absolut firești, fiind normal ca aceste lucrări să stagneze de atâta vreme și să fie din nou blocate. Să nu uităm că, din 2004, de când a fost început proiectul acestei autostrăzi, s-au achitat sume însemnate pentru tot felul de studii de fezabilitate și autorizații, în timp concretizarea s-a blocat în circuitul birocratic și, probabil, de sifonare a resurselor alocate. Spre exemplu, prin comparație, la Autostrada Târgu-Mureș - Iași se revine pentru a fi refăcute niște studii de fezabilitate realizate în urmă cu 10 ani și plătite din bani grei de la bugetul de stat.

Sunteți responsabil, domnule prim-ministru, pentru dinamizarea acestor lucrări, clarificarea situației, eliminarea blocajelor birocratice și indicarea celor care se fac vinovați pentru situația prezentă.

Lasă un comentariu