COMERȚUL – DOMENIU ATRACTIV PENTRU ROMÂNI

Distribuie pe:

Potrivit unei analize KeysFin, cele mai multe firme înființate în perioada 2013-2017 au comerțul drept principal domeniu de activitate. Creșterea consumului atrage românii să deschidă afaceri în acest sector, astfel numărul IMM-urilor, al buticurilor alimentare și al service-urilor auto crescând de la an la an. Evoluția semnificativă a service-urilor auto se datorează numărului mare al mașinilor second-hand care a crescut în România.

Conform datelor de la Registrul Comerțului, în primele nouă luni din anul 2017 au fost deschise aproape 22.551 de firme în comerț și reparații auto. Procentual, 32,5% din IMM-urile din România își desfășoară activitatea în aceste domenii, în timp ce media europeană este de 28-30%.

Activitățile profesionale - 11,4%, construcții - 9,8%, industria prelucrătoare - 8,9% și transport și depozitare cu 8%, completează topul domeniilor investiționale în sectorul IMM-urilor. În România erau înregistrate, la finalul anului 2016, 671.040 de IMM-uri, cu peste 50.000 mai multe decât în anul 2015. Afacerile acestora au crescut în ultimii ani, de la 621,1 miliarde de lei în 2013 la 713,3 miliarde de lei în 2016.

Firmele mijlocii raportau afaceri de 233 de miliarde de lei, firmele mici de 267 de miliarde de lei, în timp ce microintreprinderile aveau o cifră de afaceri de 212 miliarde de lei.

Din punct de vedere geografic, cele mai multe IMM-uri au fost înființate, în ultimii ani, în capitală, acolo unde și comerțul este la cel mai ridicat nivel, potrivit analizei.

În zona de Nord-Vest a țării, afacerile celor 99.393 de IMM-uri, cu 456.000 de angajați, au fost de peste 94 de miliarde de lei.

Cele mai mici afaceri au fost înregistrate în regiunea Sud-Vest Oltenia, de 35 de miliarde de lei, acolo unde activează, de altfel, și cele mai puține IMM-uri din țară - 49.084 de firme cu 209.000 de angajați.

 

Lasă un comentariu