RAPOARTE DE INFORMARE - ȘEDINȚA COLEGIULUI PREFECTURAL AL JUDEȚULUI MUREȘ

Distribuie pe:

Ședința Colegiului Prefectural al Județului Mureș, din data de 19 ianuarie 2018, a fost precedată de vernisajul unei expoziții cu fotografii realizate în timpul vizitei delegației mureșene conduse de prefectul județului Mureș, dr. Lucian Goga, în Republica Belarus. La eveniment a participat și ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al acestui stat în România, Excelența Sa domnul Andrei Grinkevich.

Pe ordinea de zi a ședinței au figurat două subiecte importante. Primul, a fost o informare privind rezultatele controalelor desfășurate cu ocazia sărbătorilor de iarnă, dispuse prin Ordinul prefectului nr. 508/29.11.2017. La cel de-al doilea subiect a fost prezentată informarea privind activitatea desfășurată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Horea" al Județului Mureș în anul 2017.

Dr. Kincses Sandor - director executiv, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Mureș a prezentat informarea privind rezultatele controalelor desfășurate cu ocazia sărbătorilor de iarnă, dispuse prin Ordinul prefectului nr.508/29.11.2017. Astfel, în perioada sărbătorilor de iarnă, echipe de inspectori din cadrul Direcției de Sănătate Publică a Județului Mureș, Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Mureș și Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Mureș, au desfășurat 349 de acțiuni de control: 182 în unități de producție, prelucrare, depozitare, transport și desfacere a produselor alimentare și nonalimentare, 83 în supermarketuri, cofetării, patiserii, 19 în unități turistice și de alimentație publică, 55 în unități care organizează mese festive, 6 în târguri de animale și piețe agroalimentare, 4 în saloane de înfrumusețare.

Principalele neconformități constatate cu ocazia acestor controale, au fost: în cadrul unităților de producție, prelucrare, depozitare, transport și desfacere a produselor alimentare și nonalimentare - etichetare necorespunzătoare, depozitarea produselor alimentare fără respectarea compatibilităților, depozitarea necorespunzătoare, întreținerea necorespunzătoare, apa neconformă din punct de vedere microbiologic, data durabilității minimale depășită, neafișare prețuri, informații lipsă sau incomplete, informații netraduse în limba română. În supermaketuri, cofetării, patiserii, de asemenea, s-au găsit nereguli în ceea ce privește depozitarea necorespunzătoare, etichetare neconformă, nerespectarea condițiilor de păstrare, data limită de consum depășită sau lipsă, neefectuarea curățeniei și dezinfecției spațiilor și echipamentelor utilizate, nerespectarea normelor privind instruirea personalului lucrător din sectorul alimentar, utilizarea biocidelor cu termen de valabilitate expirat. La unitățile turistice s-au constatat nereguli privind nerespectarea normelor privind instruirea personalului lucrător din sectorul servicii cazare. După cum reiese din raportul de informare, la unitățile care organizează mese festive, principalele neconformități au fost: neidentificarea spațiilor, etichetarea neconformă, nerespectarea condițiilor de păstrare, data limită de consum depășită sau lipsă. Saloanele de înfrumusețare au fost sancționate pentru nerespectarea normelor privind instruirea personalului lucrător din sectorul servicii înfrumusețare, dar și pentru neefectuarea sterilizării instrumentarului utilizat.

Pentru neregulile constatate s-au aplicat 69 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 298.000 lei, 40 de avertismente. De asemenea, au fost retrase de la comercializare aproximativ 390 kg produse alimentare neconforme, în valoare de 3.996,15 lei.

După cum reiese din raport, din fericire nu s-au constatat cazuri de toxiinfecții alimentare datorate consumului de alimente de origine animală sau nonanimală.

Lt. col. Handrea Călin - împuternicit inspector șef, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Horea" al Județului Mureș, a prezentat evaluarea rezultatelor activităților desfășurate în anul 2017.

În deschiderea prezentării, a subliniat faptul că principalele obiective propuse pentru anul 2017 au fost îndeplinite. Acestea fiind: consolidarea rolului de autoritate în domeniul situațiilor de urgență; consolidarea capacității de pregătire în situații de urgență a populației, autorităților, precum și instituțiilor și operatorilor privați, în special a celor care gestionează infrastructura; îmbunătățirea capacității de a preveni și de a limita efectele situațiilor de urgență de rutină, în special în mediul rural, mai vulnerabil, precum și asigurarea resurselor umane, financiare și informaționale pentru a susține efortul instituției de dezvoltare și consolidare.

În continuare, a trecut în revistă evoluția situațiilor de urgență începând cu anul 2010, remarcând o creștere anuală, datorată înființării de puncte de lucru noi, și totuși s-a constatat o scădere cu 1% în anul 2017. În anul 2017 au fost înregistrate un număr de 19.766 de intervenții SMURD și pompieri, față de 19.968 în anul 2016, cu o scădere de 1,01% intervenții. Statistica privind repartiția pe subunități a intervențiilor, altele decât SMURD, arată că din totalul de 1520 pe anul 2017, cele mai multe intervenții au fost gestionate de către Detașamentul de Pompieri Târgu-Mureș, cu un număr de 753 intervenții. În anul 2017, așa cum reiese din raport, au fost asistate 18.401 persoane, din care 16.901 adulți și 1500 copii. Un număr de 128 persoane au fost salvate - din care 32 copii. Valoarea bunurilor salvate este de 8.229.980 lei.

 

Lasă un comentariu