Vacanțe, după reguli noi…

Distribuie pe:

Azi, 26 ianuarie, intră în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 940/2017, care modifică normele privind acordarea tichetelor de vacanță (vouchere) în sistemul public.

Potrivit noilor reglementări, în cazul salariaților din instituțiile și autoritățile publice se acordă o singură indemnizație de vacanță, sub formă de vouchere, în cuantum de 1.450 de lei pentru un salariat, în limita sumelor prevăzute în buget alocate cu această destinație.

În cazul cumulului de funcții, voucherele vor fi acordate de către angajatorii unde beneficiarii își au funcția de bază, potrivit legii, sau, după caz, de fiecare angajator, proporțional cu timpul lucrat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Beneficiarii au dreptul de a-și alege unitatea afiliată pentru achiziționarea serviciilor turistice, iar utilizarea de către beneficiari a voucherelor de vacanță pentru achiziționarea altor servicii decât cele turistice constituie contravenție, dacă nu a fost săvârșită în astfel de condiții încât să fie considerată, potrivit legii penale, infracțiune, și se sancționează cu 2 până la 6 puncte amendă.

Potrivit reglementărilor menționate, un punct-amendă reprezintă valoarea unui salariu minim brut pe țară garantat în plată, stabilit în condițiile legii. 

Lasă un comentariu