RAPORTUL DE EVALUARE A ACTIVITĂȚII INSPECTORATULUI PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ „HOREA" AL JUDEȚULUI MUREȘ PENTRU ANUL 2017

Distribuie pe:

Lt. col. Călin Handrea - șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Horea" al județului Mureș a prezentat marți, 23 ianuarie, în cadrul ședinței de evaluare a activității pe anul 2017, un raport referitor la activitatea I.S.U. Mureș. La ședința de bilanț, desfășurată la Palatul Administrativ din Târgu-Mureș, a participat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), secretarul de stat dr. Raed Arafat, dr. Lucian Goga - prefectul Județului Mureș, dl Peter Ferenc - președintele Consiliului Județean Mureș.

În document se precizează că, pe parcursul anului trecut, instituția a fost solicitată să intervină în 19.766 de cazuri de urgență.

„ Din totalul celor 19.766 cazuri de urgență la care a fost solicitată unitatea în anul 2017, 1.520 au fost situații de urgență, iar 18.246 au fost solicitări de asistență medicală de urgență și descarcerare, în medie 54,15 de intervenții pe zi, numărul solicitărilor scăzând cu 1,01%, comparativ cu anul 2016, când am fost solicitați la 19.968 cazuri de urgență (din care 1.397 situații de urgență și 18.571 solicitări de asistență medicală de urgență și descarcerare). În anul 2017, unitatea a fost solicitată să intervină la 1.520 situații de urgență, față de 1.397 în anul 2016, numărul solicitărilor crescând cu 8,8% (422 de incendii, 255 arderi necontrolate, 81 de asistență persoane, 21 de cazuri la inundații, 59 de măsuri pirotehnice, 24 de salvări de animale etc.)", a afirmat șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Horea" al județului Mureș.

În raport se mai menționează că, cele mai multe intervenții în anul 2017 s-au înregistrat în luna martie, în număr de 238. În luna august, au fost 192 de intervenții, cu 6,19 intervenții pe zi. Timpul mediu de răspuns la incendii al echipajelor de intervenție din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Horea" al județului Mureș a fost de 11,28 minute, aproximativ egal cu media pe țară. SMURD a fost solicitat să intervină în 18.246 de cazuri. Comparativ cu anul 2016, s-a înregistrat o scădere cu 1,01 % , cu o medie de 49,98 pe zi. De asemenea, raportul mai arată că, timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD din județ a fost de 9,58 minute, sub media pe țară, care a fost de 11 minute.

În același interval, subunitățile Inspectoratului au efectuat 1.275 recunoașteri și instruiri în obiective, 65 de exerciții cu forțe și mijloace în teren, 763 de deplasări fără intervenție și întoarceri din drum, alături de 99 de alerte false.

De menționat este faptul că, în perioada iunie-septembrie, un echipaj SMURD B2, alături de o autospecială de primă intervenție Mitsubishi L200, împreună cu o șenilată UTV au desfășurat misiuni pe litoralul românesc.

Raportul mai arată că, în perioada 30 august - 3 septembrie 2017, s-a desfășurat la Târgu-Mureș, în premieră națională, Competiția Modială de Descarcerare și Acordare a Primului Ajutor Calificat, unde au participat 34 de echipaje de descarcerare și 32 de echipaje de prim ajutor din 16 țări, plus două țări cu observatori. La finalul competiției lotul reprezentativ al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,HOREA" al județului Mureș a fost recompensat cu premiul privind Best Rapid Team - Developmental.

Anul 2017 a reprezentat pentru Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Horea" al județului Mureș o continuare firească a relațiilor internaționale demarate anterior.

În perioada 13 - 16 martie 2017, o delegație din Marea Britanie, din cadrul O.N.G ,,Operation Sabre", a desfășurat un audit intern la nivelul Inspectoratului. Scopul acestui audit a fost evaluarea activităților desfășurate de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Horea" al județului Mureș comparativ cu sistemul de management al situațiilor de urgență britanic. La finalul auditului, s-a întocmit un raport de evaluare în care au fost cuprinse toate rezultatele și concluziile reieșite atât din studiul documentelor, cât și din discuțiile cu cadrele implicate în procesul de audit.

În perioada 22 - 25 mai 2017, o delegație din Marea Britanie din cadrul O.N.G ,,Operation Sabre" împreună cu reprezentanți ai pompierilor din Austria și Germania a sosit în județul Mureș pentru a aduce 3 autospeciale pentru stins incendii, Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență din comunele Hodac, Iclănzel, Sânpaul. Pompierii străini au desfășurat programe de pregătire a personalului S.V.S.U. pentru familiarizarea acestora cu echi-pamentele din dotarea autospecialelor.

Membrii aceleiași organizații au revenit în perioada 15 - 21 octombrie 2017, pentru a aduce 5 autospeciale pentru stins incendii, Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență din localitățile Ceuașu de Câmpie, Miheșu de Câmpie din jud. Mureș; Mărtiniș din jud. Harghita; Cetatea de Baltă și Cenade din jud. Alba.

Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare reprezintă un model de urmat pentru multe țări, atât din Europa, cât și de pe alte continente, fapt demonstrat de vizitele de documentare avute în acest an. Delegații din mai multe țări au vizitat UPU SMURD Târgu-Mureș, Dispeceratul Integrat 112 și sediul Inspectoratului, pentru a vedea la fața locului dotarea și echipamentele avute la dispoziție, ca aceste structuri să poată acorda asistența optimă în caz de nevoie, cea mai notabilă fiind vizita ambasadorului SUA în România, domnul Hans Klemm.

Dintre obiectivele anului 2018 s-au prezentat următoarele: reducerea timpului de răspuns prin deschiderea unui punct de lucru în municipiul Târgu-Mureș; continuarea măsurilor pentru creșterea rolului de autoritate de stat al instituției pentru sporirea nivelului de securitate a cetățeanului; crearea unei culturi de securitate în rândul cetățenilor prin diversificarea acțiunilor, formelor și mijloacelor de informare și educație preventivă a populației; perfecționarea pregătirii personalului; continuarea activității de dotare cu tehnică; constituirea demersurilor în vederea desfășurării unui proiect pe fonduri europene pentru un centru de pregătire în localitatea Gornești; investiție pentru începerea activității de mansardare a unității; investiție pentru sediul 2 al unității, în vederea modernizării și mutării Serviciului Salvamont în același local; mutarea sediului CJCCI la sediul 112; recrutarea candidaților pentru instituțiile de învățământ din cadrul IGSU să se facă cu preponderență din rândul elevilor cu rezultate remarcabile la învățătură, precum și acordarea unei atenții sporite în ceea ce privește consilierea acestora privind cariera militară pe care doresc să o urmeze.

Concluzionând, evaluarea prezentată a subliniat capacitatea operativă și profesionalismul personalului Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Horea" al județului Mureș.

 

Lasă un comentariu