REPETENȚI LA „EXAMENUL" POMOHACI? (V) Căsătorie cu… bucluc!

Distribuie pe:

„Individul acesta nu mai există pentru mine! După ce a apărut în emisiunea (TV - n.a.) în care a mințit că nu este divorțat, i-am trimis un sms în care i-am reamintit să ia niște lecitină ca să-i revină memoria" (Ileana Matuș, fosta soție a lui Pomohaci).

Nu încape îndoială, mai ales dacă urmează să fie cineva hirotonit ca preot, că a cere mâna unei domnișoare, pentru căsătorie, este un moment atât de crucial încât, bineînțeles, nu se poate concepe fără a avea conștiința că te afli în fața unui suflet - pereche și că, având astfel binecuvântarea lui Dumnezeu, ești gata să „guști", spre veșnicie, rodul unei iubiri împărtășite. În afara unei asemenea porniri lăuntrice, tinerii căsătoriți nu au nicio șansă de a duce la bun sfârșit „jugul martiric" al căsătoriei și astfel, împreună, să împlinească ceea ce Domnul ne cere, adică bărbații să fie datori a-și iubi soțiile ca pe trupurile lor și femeile să fie supuse cu o teamă sfântă bărbaților lor … Și aceasta să nu fie pentru un oarecare timp, ci până când se vor prezenta, laolaltă, la judecata divină a Tatălui nostru ceresc.

Desigur, sunt foarte multe situații nedorite când tinerii, tratând cu superficialitate momentul excepțional al pasului în doi, pornesc la drum nepregătiți duhovnicește, de complezență, or din rațiuni hazardate și fortuite, cum ne și sugerează Ileana Matuș, fosta soție a lui Pomohaci, că ar fi fost „pețită" de acesta: „Nu vrei să te măriți cu mine, nu-i bai… Dar cât ai să trăiești în viața ta, ai să fii singură! O să am eu grijă! Și i-am zis: Bă, tu te faci popă și mă blestemi pe mine? (…) Nu, nu am fost fericită. Căsătoria a fost un eșec". Până la urmă, mariajul lor s-a consumat în 5 ani (29 oct.1999 - 21 dec. 2004), fiind separați - de comun acord, ceea ce ar fi însemnat că Pomohaci trebuia să fie oprit de la săvârșirea celor sfinte, conform art.19, 1 din Regulamentul canonic bisericesc - prin sentința dată de Judecătoria Sectorului 2 București (Biserica acceptă divorțul doar în caz de adulter, conform cu can. 9 al Sinodului IX local din Constantinopol).

În Motivarea acțiunii de divorț, în procesul intentat de soție, se precizează că „părțile s-au despărțit, în fapt, de cel puțin 3 ani, continuarea căsătoriei devenind imposibilă", ceea ce înseamnă că, neîndeplinindu-și datoriile de soț, fostul preot s-ar fi cuvenit să fie destituit pentru că nu s-a îngrijit de un comportament cuviincios în familie (art. 19, 4 din Regulamentul canonic bisericesc). Pe de altă parte, stimați cititori, dincolo de afirmațiile presei că soția „a divorțat de el virgină" (Mara Bănică) și pentru că era homosexual (consăteanca Viorica Pușcaș), foarte important mi se pare ceea ce declara insinuant la TV, la 7 iulie 2017, fosta soție a lui Pomohaci:

„M-am despărțit de el pentru că nu am avut timp de 3 ani niciun fel de relații. Acum înțeleg de ce".

Dar atât sentința de divorț, cât și afirmațiile surselor citate mai sus, aruncă în derizoriu două atitudini ale fostului preot:

Prima a fost făcută de Pomohaci la 10 ani după divorț, pe când soția lui era deja recăsătorită, sub auspiciile unui interviu acordat unui post TV, mai exact reporterului Aurelian Preda, negând divorțul (ceea ce a și înfuriat-o pe fosta lui soție):

- C. Pomohaci: „O iubesc pe Ileana Matuș… O cinstesc… Întotdeauna Ileana Matuș a fost preoteasa mea";

- A. Preda: „Nu vă recăsătoriți cu ea?";

- C.P.: „Sunt căsătorit cu Ileana Matuș";

- A.P.: „Nu ați divorțat?"

- C.P.: „Niciodată!"

A doua a fost când ex-preotul Pomohaci insinua că „vina" divorțului său ar consta în nevoințele pastorale pe care le practica, invocând în acest sens avertismentul primit de el de la părintele Șincan, pe atunci protopop de Tg.-Mureș: „Bagă de seamă că ai nevastă (ca o atenționare pentru că făcea rugăciunile de dezlegare ale Sf. Vasile cel Mare - n.a.). Și n-a trecut un an că nevasta mea n-a mai fost lângă mine, preoteasa mea a plecat la București și acolo a rămas"…

Lasă un comentariu