5 alimente care te mențin tânăr

Vitaminele C, E, betacarotenul, seleniul sunt câțiva dintre antioxidanții care te ajută să ții bolile departe și să te păstrezi tânăr. Iată un top cinci al alimentelor cu conținutul cel mai bogat în antioxidanți.

Fructele de pădure

Fructele de pădure se situează pe primul loc în topul nostru. Culoarea aprinsă a afinelor, a zmeurei și a murelor este dată de antocianidine, care mențin sănătatea inimii și a vaselor sanguine și previn instalarea cancerului. Afinele au o proprietate în plus față de celelalte fructe de pădure: întârzie pierderea funcțiilor cognitive cauzate de înaintarea în vârstă.

Strugurii

În coaja strugurilor roșii se găsește o cantitate mare de resveratrol, o substanță care reduce nivelul colesterolului din sânge, prevenind bolile de inimă. Potrivit cercetătorilor, resveratrolul protejează organismul împotriva cancerului și reduce riscul ulcerului gastric. Însă și strugurii albi oferă protecție cardiovasculară, prin conținutul de polifenoli și de potasiu. Vinul obținut din strugurii roșii este indicat și el pentru o dietă echilibrată. S-a dovedit că un pahar cu vin roșu are un efect asemănător unei doze mici de insulină.

Uleiul de măsline

Sporește efectul anticancer al altor alimente cu care vine în contact. Specialiștii recomadă uleiul extra virgin, deoarece, prin rafinare, uleiul își mai pierde din proprietățile nutritive. În afară de vitaminele A, E, de betacaroten, calciu, potasiu și fosfor, uleiul de măsline conține o substanță cu efecte similare ibuprofenului, care are proprietăți antiinflamatoare. Acizii grași omega 9 din uleiul de măsline protejează creierul și depunerile de grăsimi pe pereții vaselor sanguine.

Ceaiul verde

Întârzie îmbătrânirea, scade nivelul colesterolului rău din sânge, întărește sistemul imunitar și protejează organismul de cancer. Într-o cană cu ceai verde găsești potasiu, fosfor, iod, vitaminele C, E, B1, B2, PP, K. Polifenolii din ceaiul verde apără ADN-ul celular și distrug celulele canceroase. Specialiștii recomandă consumul zilnic de ceai verde și de miere.

Roșiile

100 de grame de roșii conțin 5 mg de licopen, acoperind doza zilnică recomandată. Licopenul, un carotenoid, acționează împotriva mai multor tipuri de cancer: de plămâni, de colon și de sân. Mai mult, studii recente au arătat că bărbații care mănâncă zilnic roșii prezintă un risc scăzut de a suferi de cancer de prostată. Un alt antioxidant pe care îl găsești în roșii este luteina, o substanță care îți protejează vederea.

Lasă un comentariu