Franța se întoarce la învățământul clasic, după 50 de ani de „revoluție": noul ministru vrea să reintroducă disciplina și autoritatea profesorului

Distribuie pe:

După 50 de ani de „revoluție" în învățământ, Franța pare gata să revină la valorile clasice ale educației, iar liderul acestei mișcări este chiar ministrul de resort, Jean-Michel Blanquer, potrivit RFI.

„Jean-Michel Blanquer a decis, însă, revenirea la valorile fundamentale. El a reintrodus clasele bilingve și studiul limbilor clasice (greaca și latina), ca să înțeleagă copiii cum a fost construită civilizația europeană. Imnul național a fost reintrodus în școli și, poate, că într-o zi vor deveni obligatorii și uniformele, este, în orice caz, dorința ministrului. În numele unei modernități discutabile, multe experiențe au însemnat doar pierdere de timp", comentează Matei Vișniec pe site-ul citat. De asemenea, nou ministru dorește restaurarea autorității profesorilor.

„Este aproape uluitor cum în Franța întoarcerea la practici care au fost simple, clare și eficiente apare ca o nouă revoluție în materie de educație. Ministrul mai vrea să interzică telefoanele mobile în școală, să reintroducă disciplina și să reabiliteze autoritatea profesorului. Un veritabil big-bang, deci, care probabil că va provoca multe dezbateri și probabil și reacții contestatare. Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la revoltele din 1968. Or, exact acestei generații i se reproșează că a distrus, în numele «egalitarismului», autoritatea profesorilor în școli. Poate că era și timpul ca această aberație să fie îndreptată", conchide Vișniec.

În România, ultima reformă a educației propusă pe vremea Guvernului Cioloș prevedea exact modelul invers: renunțarea la studiul limbii latine, reducerea numărului de ore de limba română, precum și introducerea unor materii, precum „Educație pentru drepturile copilului", „Educație interculturală" sau „Educație pentru cetățenie democratică".

Măsurile, aspru criticate de corpul profesoral, dar și de o parte a opiniei publice, nu au fost până la urmă adoptate.

Lasă un comentariu