Cercetătorii americani de la Universitatea „Davis" din California, citaţi de descopera.ro, au ajuns la concluzia că liderii de companii „prea inteligenţi" nu sunt şi cei mai eficienţi.
„Echipa noastră, condusă de psihologul Dean Simonton, a analizat 379 de manageri din 30 de ţări, care acţionau în domenii ca retail, bănci sau tehnologie. Participanţilor li s-a făcut un test de inteligenţă (IQ), apoi fiecare a fost evaluat asupra ratei eficienţei de către opt angajaţi din subordine.
Deşi aceşti parametri nu sunt cei mai precişi din lume, s-au observat unele tipare evidente.
În general, cu cât managerii s-au descurcat mai bine la testul lor de IQ, cu atât angajaţii i-au evaluat mai bine în termeni de eficienţă. Însă, a existat un punct de cotitură: la managerii cu un IQ de 120, sau mai mare, s-a observat o scădere a eficienţei.
Pot fi câteva motive pentru acest lucru. Probabil, planurile pe care liderii mai inteligenţi le-au făcut erau atât de complexe încât angajaţii nu le înţelegeau şi, astfel, au fost considerate ineficiente. De asemenea, este posibil să fie vorba şi de o dificultate de a relaţiona cu oamenii. Până la urmă, este greu să fii inspirat de cineva pe care nu-l poţi înţelege la nivel uman.
Totuşi, acest studiu nu trebuie să oprească promovarea oamenilor extrem de inteligenţi în funcţii de conducere, ci mai degrabă să se găsească o metodă prin care această inteligenţă superioară să poate fi folosită în folosul companiei", recomandă specialiştii americani.