O actriță premiantă... și în presă, Gabriela Bacali!

Distribuie pe:

Așa cum v-am promis, continuăm prezentarea echipei actorilor Teatrului Național din Târgu-Mureș, Gabriela Bacali fiind cunoscută și din presă, la un radio privat, și ca realizatoare de televiziune.

Am întâlnit-o și în recenta premieră - „Ivanov", aștept să o văd în „Urmuz". Pe scenă întotdeauna s-a remarcat din punct de vedere estetic, având și calitatea de a se mișca foarte bine. De altfel, a și luat un premiu pentru plasticitatea limbajului corporal, la Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea, pentru rolul din „Cei care făuresc imperii". Este târgumureșeancă, a urmat un liceu cu profil de matematică-fizică, fiind absolventă a Universității de Artă Teatrală din Târgu-Mureș, clasa Gavril Pinte.

Din rolurile lucrate la clasă, rețin Alison și Helen din „Privește înapoi cu mânie", de J. Osborne, Stana din „Răceala", de Marin Sorescu, Elena din „Unchiul Vanea", de Cehov, Ranevskaia din „Livada de vișini", de Cehov, Lavinia - „Din jale se întrupează Electra", de E.O.Neill, Fata vitregă din „Șase personaje în căutarea unui autor", de Pirandello, Eugenia din „Tango", de Mrozek, La Poncia din „Casa Bernardei Alba", de Lorca, Agnes din „Echilibru fragil", de Edward Albee, Laura din „Celălalt", de Unamuno, Marica del Reino din „Divinas palabras", de Ramon del Valle Inclan.

A colaborat din studenție în „Improvizația ridicolă", de Moliere, la Teatrul „Radu Stanca" din Sibiu, în regia regretatului Radu Dobre Basarab, și în „Satyricon"-ul lui Victor Ioan Frunză, după Petronius, la Teatrul Național din Târgu-Mureș, ca și în „Jaques sau supunerea", de Eugen Ionescu. Rolurile interpretate la Sala Studio a Academiei, pe atunci, au fost Clementina din „Proștii sub clar de lună", de Teodor Mazilu, D-ra Iuliane Tesman din „Hedda Gabler", de Ibsen, regia Oana Leahu, Vecina Flores din „Divinas Palabras", regia Marius Oltean.

A fost angajată prin concurs la Teatrul Național din Târgu-Mureș. A jucat aici Natalia Stepanovna din „Cerere în căsătorie", de Cehov, Slujnica din „Ivanca", de Lucian Blaga, Ducesa din „Don Quijote", Simone Evrard din „Marat-Sade", de Weiss, regia Tino Geirun, Lisa din „Viața conjugală", de Max Aub, continuând cu Francesca din „Măsură pentru măsură", de Shakespeare, Scufița Roșie din „Minunea", de Sânziana Popescu, regia Kincses Elemer, Schmurzul din „Cei care făuresc imperii", de Boris Vian. Mai recent, i-am putut vedea calitățile coregrafice în „Vivaldi și anotimpurile", în regia lui Gigi Căciuleanu, între cele mai importante considerând a fi și Ivanovna din „Cerere în căsătorie", de Gogol, Clarice din „Regele cerb", de Carlo Gozzi, Doamna din „Cameristele", de Jean Genet, Beryl din „Totul în grădină", de Albee, dar și recitalul de poezie religioasă în regia Marinelei Popescu, „Spovedanie în ceas de taină", precum și în cel de poezie franceză. Eu o țin minte din „Satyricon" - Quartilla, premiera 16 aprilie 1994, când mi se părea că arată cel mai bine dintre toți cei de pe scenă...

Actualmente o puteți vedea în „Cartea junglei", regia Oana Leahu, „Domnul Urmuz scrie pagini bizare", regia Gavril Pinte, și „Ivanov", regia Claudiu Goga.

 

Lasă un comentariu