CARNEA PREPARATĂ LA GRĂTAR CREȘTE RISCUL DE HIPERTENSIUNE ARTERIALĂ

Oamenii americani de știință de la prestigioasa Universitate Harvard și cei de la Spitalul General Massachusetts din Boston, citați de descopera.ro, au constatat că preparatele la grătar consumate regulat cresc cu până la 17% riscul de a dezvolta hipertensiune arterială.

„Studiul nostru a fost unul complex, s-a desfășurat pe o perioadă de 16 ani, iar la el au participat 86.000 de femei și 17.000 de bărbați care nu manifestau hipertensiune arterială la începutul cercetării.

Pe parcursul studiului, aproximativ 37.000 de persoane au dezvoltat hipertensiune arterială. În cazul în care am analizat participanții care au raportat că servesc carne de cel puțin două ori pe săptămână, am descoperit următoarele: oamenii care au raportat consumul de carne de vită la grătar sau prăjită, carne de pui sau de pește de mai mult de 15 ori pe lună au avut cu până la 17% mai multe riscuri să dezvolte hipertensiune arterială în timpul perioadei de studiu, comparativ cu persoanele care au mâncat aceste alimente mai puțin de patru ori pe lună. Cei care au spus că au avut tendința de a consuma carnea bine făcută (prăjită în grăsime sau la grătar) au avut cu 15% mai multe riscuri de a dezvolta hipertensiune arterială decât cei care au afirmat că preferă carnea făcută ușor, în sânge, sau fiartă.

Substanțele chimice produse atunci când carnea este gătită la temperaturi ridicate conduce la inflamație, stres oxidativ (un proces care poate deteriora celulele) și rezistență la insulină, ceea ce înseamnă că organismul nu răspunde corect insulinei. Chimicalele produse de prepararea la grătar și alte metode de gătit la temperaturi ridicate au fost de asemenea legate de apariția cancerului.

Pentru a ne îngriji inima și a evita bolile cardiovasculare, ar fi necesar să recurgem zilnic la câteva practici ușor de aplicat, printre acestea cea mai importantă este servirea micului dejun, acest obicei dovedindu-se a fi o șansă reală de a păstra tensiunea arterială în limite normale.

De asemenea, meditația, timpul petrecut în liniște, cu sinele, este o metodă excelentă de a ocoli anxietatea, depresia și stresul, factori decisivi în creșterea tensiunii arteriale.

Un alt factor de risc pentru hipertensiunea arterială sunt fluctuațiile în greutate, mai ales pentru femeile trecute de 55 de ani. În acest sens, cel mai indicat este implementarea unui stil de viață sănătos, mai degrabă decât încercarea mai multor diete prin care să scapi de kilograme pentru o perioadă, după care să le acumulezi la loc", explică specialiștii americani. 

Lasă un comentariu