ROMÂNII ȘI BANII, ÎN FUNCȚIE DE GENERAȚIE

Dintr-un studiu de specialitate realizat recent de Golin și iSense Solutions, citat de mediafax.ro, aflăm că românii cheltuiesc cea mai mare parte din venituri pe alimentație și pe costurile cu locuința, existând mici diferențe între generații.

Paradoxal, împrumuturi fac cei cu venituri mari

Studiul a fost realizat pe utilizatorii de internet din mediul urban, care au fost clasificați în patru generații distincte: Baby Boomers (55 - 65 ani), cu un buget mediu personal pe lună de 2.407 lei, Generația X (39 - 54 ani) - cu un buget de 2.759 de lei, Millennials (24 - 38 ani) - 2.305 lei și Generația Z (18 - 23 ani) - 914 lei.

„Millennials sunt mai independenți în ceea ce privește deciziile de cumpărare, dar își depășesc bugetele lunare. Baby Boomers și reprezentanții Generației Z economisesc cel mai mult, în timp ce aceia din Generația X au cele mai mari venituri, dar și împrumută cele mai mari sume de bani, acestea fiind câteva diferențe dintre cumpărătorii din ziua de azi.

Cheltuielile cu alimentația sunt considerate foarte importante de 83% dintre reprezentanții Generației X, 81% dintre Millennials, 81% din Generația Z și 79% dintre Baby Boomers.

Cheltuielile cu locuința sunt importante pentru 80% dintre Millennials și Generația Z, 76% din Generația X și 72% dintre Baby Boomers", se arată în studiu.

Tinerii, interesați de donații și de acte de caritate

„În schimb, apar diferențe mai mari în cazul altor categorii de produse și servicii. Spre exemplu, tinerii din Generația Z și Millennials acordă o importanță mai mare cumpărăturilor de îmbrăcăminte, încălțăminte și produse de îngrijire personală, față de celelalte generații (64% vs. 54% dintre Baby Boomers și 53% din Generația X).

Cheltuielile pentru creșterea copiilor sunt mult mai importante în cazul Generației X (62% vs. 48% Millennials și Generația Z, 35% Baby Boomers).

De asemenea, activitățile de relaxare sau dezvoltare personală sunt mai importante pentru Millennials și Generația Z (46%), decât pentru Generația X (41%) sau Baby Boomers (35%). Tot tinerii sunt cei care acordă o mai mare importanță donațiilor și acțiunilor de caritate (22% Millennials și Genenerația Z vs. 17% Generația X și 16% Baby Boomers)

Cei care au credite sau datorii alocă pentru acestea un buget mediu lunar de 734 de lei. De asemenea, un părinte cheltuiește, în medie, 398 de lei lunar pentru creșterea copilului. Portofelul românilor se golește și pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și îngrijire personală (285 lei, luând în considerare doar consumatorii care cheltuiesc bani lunar pentru această categorie de produse și servicii), economii sau asigurări facultative (239 lei), transport personal sau public (203 lei), investiții (161 lei), relaxare și dezvoltare personală (158 lei), animale de companie (112 lei) și donații sau acte de caritate (44 lei)", se mai precizează în studiu.

Cei mai economi, românii între 54 și 65 de ani

Cei mai economi sunt Baby Boomers, 54% dintre aceștia reușind să pună deoparte bani, lunar, față de 49% din Generația Z, 45% dintre Millennials și 43% din Generația X. Totuși, luând în considerare sumele de bani economisite, Generația X conduce cu 459 lei pe lună în comparație cu Baby Boomers (409 lei pe lună), Millennials (350 de lei pe lună) și Generația Z (312 lei pe lună).

La polul opus, Millennials se încadrează cu cea mai mare dificultate în bugetul lunar, 28% dintre ei recunoscând că îl depășesc, față de 21% din Generația Z, 20% din Generația X și 19% dintre Baby Boomers.

Generația X este pe primul loc nu doar la cele mai mari sume economisite, ci și la cele mai mari sume împrumutate. Astfel, reprezentanții Generației X care nu se încadrează în bugetul lunar îl depășesc, în medie, cu 457 lei pe lună, față de Millennials - 419 lei pe lună, Generația Z - 364 lei pe lună, Baby Boomers - 305 lei pe lună", potrivit sursei citate. 

Lasă un comentariu