Detoxifierea de primăvară - o cură de însănătoșire

Într-o detoxifiere de primăvară e vital să incluzi în meniu cât mai multe alimente proaspete! Pune focusul pe vegetale verzi, fructe cât mai colorate, cereale din grâu sau chiar și cereale fără gluten, nuci și semințe și multă apă! Ce e bine să eviți dacă te apuci de o detoxifiere de primăvară?

Taie produsele animale - carne, lactate, ouă, dar și dulciurile, alcoolul, cafeaua, tot ce este procesat! Sunt încărcate cu grăsimi nesănătoase, zahăr și chiar chimicale care îți umplu corpul de toxine.

Detoxifierea ar trebui ținută cel puțin 3 zile ca să oferi corpului suficient timp să înceapă să elimine din surplusul de toxine. Atenție! Este posibil ca această detoxifiere de primăvară să-ți dea niște stări mai puțin plăcute: dureri de cap, stare de oboseală, slăbiciune. Nu renunța la ea! Acestea sunt efectele curățării organismului de toxine. Când începi detoxifierea de primăvară, iată o listă cu alimente pe care ar trebui să le incluzi în meniul zilnic!

Varza kale este bogată în flavonoide, betacaroten, calciu, fier, magneziu, vitamina K, acid folic. Dar conține și multe fibre și sulf - doi nutrienți care ajută ficatul să se detoxifieze. O poți adăuga la salate și smoothie-uri!

Varza de Bruxelles, broccoli, conopida sunt foarte bogate în fibre, iar asta încurajează o mai bună digestie. Pe mai departe și rinichii și ficatul vor fi mai sănătoși, eliminând mai eficient toxinele și reziduriile. Adaugă-le în salate sau consumă-le ușor sotate!

Pe parcursul detoxifierii, e esențial să bei și multă apă!

Portocalale & grepfruitul sunt bogate în antioxidanți (vitamina C) care îmbunătățesc funcționarea ficatului ajutând la producerea de glutation, un compus esențial pentru detoxifierea ficatului.

Detoxifiere de primăvară: încearcă semințele de dovleac!

Ovăzul este bogat în fibre solubile, care încetinesc absorbția vitaminelor și mineralelor din alimente - favorizează un tract intestinal sănătos și stimulează excreția bila, fapt care ajută la o mai bună eliminare a toxinelor. Mănâncă ovăz la micul dejun în loc de cereale cu zahăr!

Semințe de dovleac, semințe de in, semințe de chia, migdale, nuci - toate stimulează digestia și ajută la o mai bună eliminare a reziduurilor din stomac.

Detoxifiere de primăvară: merele ajută ficatul!

Merele sunt bogate în pectină și compuși care curăță și eliberează toxinele din tractul digestiv. Ajută ficatul să facă mai bine față toxinelor în cadrul procesului de eliminare.

Condimente: turmeric, usturoi, ghimbir - asistă o categorie de enzime care elimină substanțele carcinogene.

Lasă un comentariu