TERMEN AMÂNAT PENTRU DOTAREA CU APARATE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE!

Distribuie pe:

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a lansat, în 18 mai 2018, în dezbatere publică, un proiect de ordonanță de urgență privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 64/2007 privind datoria publică.

Se acordă trei luni suplimentare

„Se prevede amânarea cu trei luni a aplicării sancțiunii (prevăzută de OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice) pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale, pentru a permite operatorilor economici să achiziționeze, să fiscalizeze și să testeze aparatele de marcat cu jurnal electronic.

Astfel, în cazul contribuabililor mari sau mijlocii, sancțiunea se aplică începând cu 1 septembrie 2018 în loc de 1 iunie 2018, iar în ceea ce privește contribuabilii mici, aceasta se aplică de la 1 noiembrie 2018 în loc de 1 august 2018. După expirarea acestor intervale, sancțiunea poate fi aplicată doar pentru faptele săvârșite începând cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, după caz.

De asemenea, se amână cu trei luni, până la 1 noiembrie 2018, aplicarea sancțiunii prevăzută de lege pentru comercializarea de către distribuitorii autorizați a vechilor aparate de marcat, astfel încât, dacă va fi cazul, operatorii economici care își deschid noi afaceri sau puncte de lucru să poată achiziționa un aparat de marcat, în caz contrar aceștia riscând blocarea activității.

Totodată, se prelungește cu trei luni, până la data de 31 octombrie 2018, termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele (autorizațiile) privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscal dotate cu rolă jurnal, termenul în vigoare fiind 31 iulie 2018.

În această perioadă de grație, organele de control urmează să realizeze acțiuni cu caracter preventiv și de îndrumare, în baza art. 151 alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală", se arată în proiectul supus dezbaterii publice.

Poșta Română, autorizată să tranzacționeze titlurile de stat către populație

Același proiect de act normativ vizează diversificarea canalelor de distribuție și flexibilizare a procesului de vânzare a titlurilor de stat emise de MFP pentru populație, prin intermediul unor instituții cu infrastructură și cu rețea de acoperire la nivel național.

„Va fi autorizată Compania Națională Poșta Română în vederea tranzacționării titlurilor de stat către populație, urmând ca, ulterior, să fie aprobate normele tehnice de aplicare, instrucțiunile detaliate de vânzare și plata obligațiilor la scadență pentru aceste titluri de stat, similare cu cele în vigoare pentru unitățile Trezoreriei Statului.

În anul 2018, MFP va derula o campanie de informare și promovare a emisiunilor planificate. Plafonul indicativ pentru acest an este de aproximativ 4 miliarde de lei. Emisiunile de titluri de stat destinate populației în cadrul Programului TEZAUR ediția Centenar vor fi emise pe maturități de termen mediu. Nivelul dobânzii va fi stabilit prin raportare la randamentul titlurilor de stat cotate pe piața interbancară pentru maturitatea respectivă", precizează MFP.

* * *

Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiect pot fi trimise, până la 28 mai 2018, pe adresa de e-mail publicinfo@mfinante.gov.ro.

Lasă un comentariu