La Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Tg.-Mureș, „Vânătoarea de comori"

Distribuie pe:

Cea de-a cincea ediție a concursului județean de limba engleză „TREASURE HUNT" („VÂNĂTOAREA DE COMORI"), organizat la Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Tg.-Mureș, s-a desfășurat recent. Competiția este inclusă în Calendarul Activităților Educative Județene 2018 și s-a adresat elevilor ciclului gimnazial (clasele V-VII). „TREASURE HUNT" s-a născut din dorița de a valorifica, într-un cadru mai puțin formal, competențele de limbă engleză ale elevilor și de a le dezvolta competențe complementare (antreprenoriale, artistice, de lucru în echipă), oferindu-le un context distractiv, în același timp, pentru a-i motiva în învățarea limbii engleze.

La etapa preliminară s-au înscris 14 unități de învățământ din județul Mureș, cu un număr de 112 elevi. Activitatea a debutat în 12 mai, cu proba scrisă, la care au participat elevii selecționați în mod individual. 21 dintre ei au reușit să obțină mai mult de 90 de puncte, fiind recompensați cu diplome și premii oferite de sponsorii noștri: Primăria Tg.-Mureș, SEA Complet S.A., Editura EDU, S.C. Profi Invest Consult S.R.L. și un părinte, care dorește să-și păstreze anonimatul.

Pe locul I s-au aflat Ștefana Bogdan, din clasa a V-a, Colegiul Național „Al. Papiu Ilarian" Tg.-Mureș, profesor îndrumător Apreutesei Alina; Cioban Remus, clasa a VI-a, Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu" Tg.-Mureș, profesor îndrumător Luca Iulia; Duval Miruna și Mălău Anda, ambii elevi în clasa a VII-a la Școala Gimnazială „Europa" Tg.-Mureș, profesor îndrumător Beldean Maria.

Punctajul fiecărui echipaj înscris a constat în suma punctajelor realizate de fiecare elev al echipajului în parte. După centralizarea rezultatelor, s-a realizat ierarhia echipajelor, iar primele zece punctaje, în ordine descrescătoare, au calificat echipajele la etapa finală a con-cursului, astfel: 1 - Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu" Tg.-Mureș, cu 705.5 puncte; 2 - Școala Gimnazială „Europa", Tg.-Mureș, cu 694.5 puncte; 3 - Școala Gimnazială „Dacia" Tg.-Mureș, cu 684 puncte; 4 - Școala Gimnazială „Traian" Târnăveni, cu 639.5 puncte, 5 - Școala Gimnazială „George Coșbuc" Tg.-Mureș, cu 638 puncte; 6 - Colegiul Național „Al. Papiu Ilarian" Tg.-Mureș, cu 636 puncte; 7 - Școala Gimnazială „Romulus Guga" Tg.-Mureș, cu 634.5 puncte; 8 - Școala Gimnazială „Mihai Viteazul" Tg.-Mureș, cu 625 puncte; 9 - Școala Gimnazială „Sf. Gheorghe" Sg. de Mureș, cu 608.5 puncte; 10 - Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu" Tg.-Mureș, cu 583 puncte. Acestea au participat la etapa de creativitate și la vânătoarea propriu-zisă de „comori". Elevii fiecărui echipaj au fost legați unul de celălalt cu bandă adezivă la nivelul gleznelor și au căutat indicii pentru a descoperi „comoara" - instrucțiunile privind jocul de rol (proba orală), pe care l-au pregătit în cele aproximativ 45 de minute puse la dispoziție, fiind apoi evaluați de un juriu format din profesori de limba engleză care nu au avut elevi înscriși în concurs.

Bugetul concursului a fost de 3.500 de lei. Pentru premiile oferite de Primăria Tg.-Mureș, (2.100 de lei), SEA COMPLET S.A. (pungile de cadou), Editura EDU (50 lei), S.C. PROFI INVEST CONSULT S.R.L. (250 de lei), Hotel PRIVO (un tort cu fructe) și donație din partea unui părinte (750 lei), au concurat 80 de elevi, din zece școli.

Elevii au fost evaluați pentru prestația la jocul de rol de un juriu format din profesori de limba engleză, care nu au avut elevi înscriși în concurs: Magyarosi Eva, Oprea Maria, Dumitru Carmen, Mester Ildiko, Joo Erika, Șandor Melania. Pentru stabilirea punctajului probei orale, s-a realizat media punctajelor acordate de fiecare membru al juriului pentru școala respectivă. Pentru stabilirea ierarhiei finale, punctajul obținut la proba de creativitate s-a adăugat punctajului obținut la proba scrisă. S-au acordat Premiile I, II și III, și o Mențiune.

Câștigătorii au fost recompensați pentru efortul lor cu diplome și mici premii, dar toți elevii participanți la etapa finală au fost învingători prin faptul că au câștigat în plus prieteni noi, stimă de sine, competențe de limbă engleză și de muncă în echipă, toate acestea presărate cu multă distracție.

În urma sondărilor efectuate de voluntarii școlii în rândul participanților a reieșit faptul că elevii s-au simțit minunat, activitățile le-au făcut o plăcere deosebită, motivându-i, totodată, în învățarea limbii engleze pentru a putea participa la edițiile viitoare. Activitățile de team-building din cadrul vânătorii propriu-zise au contribuit la dezvoltarea inteligenței interpersonale și la cooperarea între elevi.

 

Lasă un comentariu