În caz de accidente, VOLUNTARII ISU VOR BENEFICIA DE PENSIE DE INVALIDITATE!

Distribuie pe:

Camera Deputaților (for decizional) a aprobat, în ședința de marți, 26 iunie 2018, ca și voluntarii angajați pe bază de contract la inspectoratele de situații de urgență să beneficieze de aceeași indemnizație și aceleași condiții ca angajații inspectoratelor.

Este vorba despre asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale și indemnizația pentru cei care au suferit un accident de muncă pe perioada unei intervenții.

Actul normativ modifică, printre altele, OG nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență. La art. 5, după alin. (2) se adaugă alin. (3) și alin. (4), astfel: „(3) În timpul desfășurării activității în cadrul serviciilor de urgență voluntare, pe perioada participării la intervenții, voluntarii beneficiază de drepturile profesioniștilor în domeniu, cu excepția drepturilor salariale.

(4) În caz de accident suferit în timpul intervenției de urgență, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 5 alin. (1) lit. e) și art. 331 din Legea nr. 346/2002".

De asemenea, se modifică și Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, după art. 33 fiind introdus art. 331, cu următorul cuprins: „(1) În cazul asiguraților prevăzuți la art. 5 alin. (1) lit. e) care au suferit un accident de muncă în timpul intervenției în situații de urgență, cuantumul indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă este de 100% din salariul minim brut pe țară garantat în plată.

(2) Indemnizația prevăzută la alin. (1) se acordă și se plătește de către casele teritoriale de pensii din fondurile cu această destinație".

Un alt act normativ modificat este Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006. Astfel, art. 30, alin. (1), lit. d) se modifică astfel: „d) Accidentul suferit de orice persoană, ca urmare a unei acțiuni întreprinse din proprie inițiativă pentru salvarea de vieți omenești, precum și accidentul suferit în timpul intervenției de urgență, pe durata efectuării serviciului de voluntariat organizat conform prevederilor legale".

În expunerea de motive, inițiatorii susțin că și voluntarii, la fel ca angajații ISU, pot suferi oricând accidente care pot duce la invalidități, temporare sau permanente, sau chiar situații de pierderi de vieți omenești: „Prin pierderea totală sau parțială a capacității de muncă, voluntarii, în lipsa reglementării, nu au asigurat dreptul la o pensie de invaliditate, drept pentru care ar trebui să beneficieze chiar dacă activitatea nu constituie obiectul unui raport juridic de serviciu sau de muncă în temeiul unui contract individual de muncă".

Pentru a intra în vigoare, actul normativ adoptat de Parlament mai trebuie promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.

Lasă un comentariu