GARA MICĂ, DAR UTILĂ, DIN TÂRGU-MUREȘ

Distribuie pe:

Gara Mică, în limbaj uzual, sau Gara de Nord Târgu-Mureș, este utilă, deoarece mulți călători care locuiesc, sau au probleme personale de rezolvat în partea de nord și centrală a municipiului, coboară sau urcă în tren aici și sunt scutiți de a face drumuri suplimentare, de a pierde din timpul lor. Chiar dacă traficul de călători și de marfă nu este comparabil cu Gara Mare, faptul nu motivează sub nicio formă lipsa de preocupare în privința întreținerii clădirii. Zidăria este vizibil afectată în mai multe locuri, geamul pe care este afișat, la modul rudimentar, un mers al trenurilor, este spart și peticit, oarecum, cu bandă adezivă. Peronul are betonul deteriorat, iar între linii, unde peronul este parțial alcătuit din plăci de fier-beton, în mare măsură sunt degradate, chiar rupte. Să presupunem că un călător, care se grăbește să ajungă în vagon și privește la ușă, se împiedică într-o groapă a peronului și plonjează între roțile trenului… Privind și spre partea de sud a clădirii, remarcăm că din tonetele și spațiile comerciale ce au fost, mai funcționează un bar cu o mică terasă. Nu doar în perimetrul Gării Mici, dar nici prin apropiere nu poate fi regăsit niciun chioșc de difuzare a presei. Se pare că localurile publice sunt mai importante pentru călători.

De vreme ce ne-am referit la transportul feroviar târgumureșean, să precizăm că în municipiu mai putem vorbi de încă o gară CFR:

Târgu-Mureș Sud, o miniatură. În municipiul Târgu-Mureș se vorbește despre transport feroviar din anul 1909, an în care a fost inaugurată linia de cale ferată Târgu-Mureș - Deda - Gheorgheni - Miercurea-Ciuc - Sfântu Gheorghe - Brașov. Să precizăm în același timp și faptul că din anul 1910 a fost depus un proiect pentru o linie de cale ferată Sighișoara - Târgu-Mureș - Cluj-Napoca. Nimeni nu poate afirma că proiectul n-ar avea vechime, dar dacă ne place să batem pasul pe loc, nu e nicio supărare. Și acest fapt este o formă de mișcare. În caz că s-ar fi dat undă verde proiectului, s-ar fi scurtat timpul de deplasare de la Târgu-Mureș la București cu circa 4 ore. Dar de ce atâta grabă?

Lasă un comentariu