Catedra UAT este complet reîmprospătată! Secția de coregrafie în prezentarea cadrelor didactice este reprezentată de foarte tânăra Cristina Iușan!

Distribuie pe:

Am cunoscut-o personal pe Cristina Iușan prin intermediul Cristinelei Olăreanu, după ce o știam doar din vedere și din spectacole. Este coregraf, dansatoare și actriță, a terminat studiile de licență și masterat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale București, secția coregrafie și licență teatrologie, ca și masterat de arta actorului la Universitatea de Arte de aici. Colegă de clasă și în facultatea din București la coregrafie dar și acum la profesorat cu Denisa Badea, cam în același gen ca ea, dar cea mai pregnantă asemănare este cu Ofelia Popii, cum am mai scris, strălucita actriță din Sibiu. Ceea ce remarc este tinerețea și frumusețea acestora. A fost și colaboratoare la Teatrul târgumureșean, la spectacolele lui Gigi Căciuleanu, fiind chiar asistent coregrafie, le-am văzut pe ambele, au fost de teatru-dans, iar prezența ei am remarcat-o chiar și în scris. A participat la diverse workshopuri și ateliere de dans cu coregrafi naționali și internaționali, printre care se numără Yvonne Ramos, Răzvan Mazilu, Massimo Gerardi, Brice Mousette, Igor Kacaeev, Mirva Makinen, Hilde Rustad, Vava Ștefănescu, Valentina del Piante, Milan Mauer, Gabor Halasz. A colaborat cu coregrafi și regizori importanți în spectacole de teatru și dans precum Felicia Dalu, Mihai Măniuțiu, Alexandru Darie, Sorin Misirianțu, Erwin Simsenshon, Vava Ștefănescu. A făcut parte din mai multe spectacole de teatru și dans în colaborare cu teatre din țară ca Folklorica, The Land of Dreams, Joc fără manual de întrebuințare, Cabaret, Love Triangle, Oxigen, Orfeu și Euridice, Zorba Grecu, Gaițele, Carmina Burana, Vivaldi și anotimpurile, ultimele două de care vă spuneam că au fost remarcabile datorită coregrafiei Cristinei Iușan. A semnat coregrafia și asistența de coregrafie pentru spectacolele Don Quijote, Cenestezica, Utopia, Steaua fără nume, Love triangle, Oxigen, Orfeu și Euridice la Bulandra, Metamorfoze, Scufița Roșie, Cartea Junglei etc. A susținut diferite workshopuri și ateliere de mișcare la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș, George Enescu Iași, Festivalul Festin Caracal, unde paradoxal, i-a plăcut cel mai mult, deși necunoscut. Ceea ce este remarcabil la ea este ținuta, deși gravidă, se vede că a făcut balet din copilărie, ca și mine, cu Arabesque al soților Kemendi, cu care a călătorit chiar în străinătate, unde i-a plăcut Versailles pentru arhitectură. Despre faptul că este efectiv conducător de an, adică are clasa ei proprie la facultate, se pare că a ajutat-o și Liceul Pedagogic pe care l-a urmat dar și ceea ce a învățat la ATF mai mult, unde a făcut un masterat cu Sergiu Anghel și a învățat biologia mișcării, estetică, coregrafie și creație coregrafică, dans contemporan și tehnici de dans, arta actorului de teatru muzical. Despre candidații care vin la admitere, ca încurajare le transmite să vină ca să-și cunoască mai bine corpul! Are o voce foarte specială, bună de teatru antic, a recunoscut că a făcut Antigona ca monolog! La întrebarea ce se studiază la disciplina ei, pentru cei care vin în clasa condusă de ea, dans contemporan, clasic, sportiv, jazz, teatru muzical, precizează că nu vin doar balerini și coregrafi la admitere, ci și dansatori amatori, se poate face dans contemporan la nivel de începători. Ca și anterioara interlocutoare, și Cristina Iușan percepe totul ca...energie. Oricum, ceea ce au în comun cele două, doctorița și coregrafa, este faptul că arată foarte bine, ca niște adevărate femei!

Lasă un comentariu