S.C. TÂRNAVA S.A SIGHIȘOARA, UNUL DINTRE SIMBOLURILE CONFECȚIILOR ROMÂNEȘTI

Distribuie pe:

Interviu cu Cristina-Cecilia Hâncu, masterat în Australia, director general al societății Târnava S.A Sighișoara

- S.C. Târnava S.A. Sighișoara are o tradiție de peste 60 de ani în producția de confecții pentru bărbați și femei. Cum se prezintă la momentul actual societatea pe care o conduceți?

- Împlinim 70 ani de activitate în anul viitor. Considerăm că societatea noastră a evoluat continuu în ceea ce privește calitatea și knowhow-ul. Producem nu doar cămăși, bluze, rochii și fuste pentru firme renumite, ci și salopete de lucru pentru industria IT. Am trecut de câteva crize economice și permanent am învățat să ne diversificăm producția, pentru a supraviețui. Pot spune că la momentul actual suntem o societate care știe exact unde dorește să ajungă și face toți pașii în acea direcție.

- Devansând țări cu tradiție în domeniul confecțiilor, în anul 2000 Târnava S.A. a obținut medalia de platină la Târgul Mondial al confecțiilor de la Geneva. Cărui fapt se datorează acel remarcabil succes de la Geneva?

- Am fost premiați de multe ori, un alt premiu important a fost cel de la Madrid în anul 2004, prilej cu care am obținut medalia de aur.

Suntem o firmă cu o experiență îndelungată în industria textilă. Juriul a apreciat renumele clienților noștri, colaborările pe termen lung și, de asemenea, și calitatea produselor noastre. Premiile sunt recunoașterea eforturilor depuse de toți angajații noștri.

- Din cauze obiective sau subiective, în procesul de producție intervin sincope. De-a lungul anilor, Târnava S.A. s-a confruntat cu cazuri de acest fel?

- Din păcate da, aproape toate firmele textile trec prin așa ceva. Momentan, datorită trend-ului fast fashion pot spune că aceste sincope tind să dispară. Am învățat să facem atâtea produse tocmai pentru a acoperi aceste sincope.

- În marile lanțuri de magazine din România predomină confecții din China, la prețuri de dumping, de o calitate inferioară. Astfel se practică concurență neloială produselor autohtone. În acest context, ce opinie aveți vizavi de acest aspect?

- Întotdeauna vor exista produse ieftine. Noi, ca popor, trebuie să ne educăm să cumpărăm tot mai multe produse românești, fiindcă astfel putem ajuta la creșterea economiei, lucru care ne va avantaja tot pe noi. Românii trebuie să învețe să fie solidari, începând cu persoanele din țara lor și terminând cu firmele locale. Ne putem plânge în continuare că ne merge rău, sau putem începe să ne schimbăm atitudinea față de noi înșine și față de țara în care trăim.

- În domeniul confecțiilor, moda se schimbă anual. Moda retro revine în funcție de orientările de pe piețele de desfacere. În acest context, ce modele sunt solicitate de țările în care exportă Târnava S.A.?

- Momentan sunt în trend anii '80 și '90. La cămăși exportăm în continuare tipare slim cu gulere mici, manșete și fentă înguste cu mici detalii, cum ar fi o broderie, nituri metalice sau benzi ornamentale. De asemenea, se poartă cămăși lejere din viscoză imprimată sau satin. La femei sunt în trend țesăturile cu imprimeu floral, cele cu dungi și pliseurile. Modelele sunt minimaliste sau arhitecturale.

Lasă un comentariu