Orașul nostru posedă unicat pe țară, la Universitatea de Arte, singurul curs instituționalizat de teatru muzical din România, sub formă de masterat!

Distribuie pe:

Doamna Felicia Dalu este coordonatoarea acestuia, despre care am scris deja de două ori, examene de excepție ale studenților, în stil hollywoodian, cum nu am mai văzut demult. Numele ei este o adevărată legendă. A creat între alte nenumărate coregrafii, cea pentru un spectacol celebru în...istoria teatrului, despre care se spune că a fost cel mai bun spectacol al lui Victor Ioan Frunză, Ghetou, la Teatrul Național București. Nu l-am văzut, dar am citit la vremea aceea enorm despre el și am văzut nenumărate filmări. Dar îmi aduc aminte de Trupa pe butoaie, cel mai bun musical pe care l-am văzut în viața mea, în care juca Mihaela Rădescu, precum știu că a jucat și în Ghetou, printre alții, alături de Maia Morgenstern și Mircea Rusu. Felicia Dalu a lucrat și cu... superba Teodora Mareș, în Femeile savante ale lui Moliere, spectacol văzut de mine, la TNB, în regia lui Lucian Giurchescu, își amintește că actrița venea la antrenamentele de sport cu seriozitate, dar și cu marele Dinică, în Tehnica Raiului, spectacol pe care, de asemenea, l-am văzut, tot când eram studentă în București, la actorie și, ulterior, la critică de teatru. Doamna Felicia Dalu este balerină și coregrafă, originară din Râmnicu-Vâlcea, a urmat Liceul de Coregrafie din București, a fost solist-balerin la Teatrul Muzical Constantin Tănase, având colaborări permanente cu Televiziunea Română, soțul ei lucrând chiar acolo, regizor, datorită căruia spune că a apărut în multe spectacole de varietăți. Între 1986-1993 a trăit în Germania Federală, Berlinul de Vest, în cadrul profesiei, activând ca dansator profesionist, coregraf, interpret de musical, predare în calitate de profesor invitat, în diverse studiouri de teatru și dans pentru profesioniști, de exemplu, momente coregrafice create și interpretate în spectacole de Revue, Cabaret, Comedie muzicală, teatru/dans, spectacole de Gală etc. A avut evoluții apreciate în calitate de invitat special în câteva din grandioasele spectacole anuale oferite publicului german în clădirea ICC din Berlinul Occidental, subvenționate de Primăria orașului! A avut workshopuri, metode de lucru pentru profesioniști, oferite în studiourile și atelierele de arte din Kurfustendamm/karee, colaborări cu artiști profesioniști din alte țări, în proiecte comune pentru inițierea tinerilor liceeni în domeniul artei spectacolului, în orașe ca Dresda, Lingen, Münster, Hamburg. Între 1993-2000 a semnat coregrafia la diferite spectacole în România, UNATC, are două diplome de Regie din două facultăți. A colaborat cu Guvernul României, Agenția pentru Strategii Guvernamentale pentru Promovarea Artiștilor Români de Valoare și a Identității Culturale a României în Contextul European Actual. A fost regizor angajat al Teatrului Național din Constanța, în 2006 a obținut titlul de Doctor în Arta Teatrului cu teza de doctorat Teatrul Muzical Contemporan, la UNATC București. A fost director artistic la Teatrul Municipal Deva între 2007-2008, profesor invitat la anii I-II masterat UNATC București, la ateliere de teatru muzical. Din 2015 este conferențiar universitar doctor și la UAT Târgu-Mureș. Din 2017, coordonator lucrare Licență la catedra de coregrafie anul III, am văzut minunatul spectacol Almost there! Din 2018 este coordonatorul masteratului de Teatru Muzical din cadrul UAT Mureș. A lucrat la TNB cu Victor Ioan Frunză, celebrul Ghetou, Ondine de Giradoux, cu Adrian Pintea, pe care l-am văzut și eu, cu același Frunză a făcut și coregrafia din Tom Paine la Târgu-Mureș, în aceeași perioadă de aur a Teatrului de aici, care nu se compară cu niciuna și niciodată nu va putea fi egalată de nimeni și nimic. De asemenea, la Cluj, A douăsprezecea noapte de Shakespeare, tot cu același, la Silvia, în Szolnok, Ungaria, la fel. La Teatrul de Comedie București, în Mireasa mută, regia Tocilescu, în care l-am văzut strălucitor pe actualul ministru al Culturii, George Ivașcu! Doamna Felicia Dalu a mai lucrat la Comedie și coregrafia de la Opera de trei parale, dar și la Nottara, Soțul păcălit de Moliere, la Craiova, Revizorul de Gogol. La televiziune, a avut colaborări dese, invitată în emisiuni ca Lumea Dansului, recital de dans pe muzică Maria Tănase, coregrafia Miriam Răducanu, Boema 2003, emisiuni de divertisment cu invitați, revelioane, diverse sărbători. În 2010, la Teatrul Metropolis, a făcut coregrafia la Nevestele vesele din Windsor, cu Alexandru Tocilescu, musical, în 2012, Touluse Loutrec, regia Horațiu Mălăele. A colaborat cu TNB și ca regizor, cu spectacolele București, cuibușor de vijelii, Votați Escu, de Tudor Mușatescu. A montat și la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț, musical, Toate-s vechi și nouă toate, dar și la Sică Alexandrescu din Brașov, la Teatrul radiofonic, Pasărea măiastră, la Constanța, Interesul general de A. Baranga, comedie tragică, la TNB Identitate, muzica Marius Mihalache, la Deva, Să ne răzbunăm iubito, la Sala Arcub, cu studenții UNATC Evita, de Al Webber, fiind o admiratoare declarată a Madonnei, în același rol! La Centrul Cultural Brașov, Acum sau poate niciodată, Tisha, proiect independent, Doi pe o bancă, iar la UAT aici, Profesorul de franceză. Ultimul am reușit să îl văd, Almost there cu anul III coregrafie, fiind comparabil cu Chicago. Acel spectacol muzical era inspirat din viața și cariera grupului vocal american The Sisters, iar faptul că Felicia Dalu, regizor și coregraf, conf.univ.dr la UAT a petrecut multe luni și în America, chiar în New York, se vede (nu doar) în acel spectacol. Dintre destinațiile vizitate, îi plac Germania și Olanda! Este categoric interlocutoarea mea cea mai valoroasă, până acum, din cadrele didactice ale Universității de prestigiu pe care eu însămi am absolvit-o cu mândrie, ca atare, voi continua să o prezint într-o lumină strălucitoare și necunoscută multora, așa cum merită! Încă o dată mulțumiri și felicitări colegei sale Cristinela Olăreanu pentru alegere, în calitate de colaboratoare la rubrică!

Lasă un comentariu