Prima linie de cale ferată nou-construită după 1989 trece prin județul Mureș

Începând de miercuri, 25 iulie, circulația feroviară între Sighișoara și Daneș se desfășoară pe firul II modernizat al variantei de traseu, nou construit între stațiile Sighișoara și Ațel, informează Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Pe noua variantă de traseu, dintre Sighișoara și Daneș, au fost construite: un pod în formă de arc peste râul Târnava Mare (134, 6 m), tunelul Sighișoara (401 m) și tunelul Daneș (969 m), acesta din urmă fiind cel mai lung tunel de cale ferată din România, după 1989. De asemenea, au fost amenajate două podețe și un pasaj superior peste DN 13.

Pe traseul Sighișoara - Ațel, trenurile vor putea atinge viteza de 160 km/oră, mai precizează CFR, adăugând că lucrările de modernizare la cele trei loturi: Sighișoara - Ațel, Ațel - Micăsasa și Micăsasa - Coșlariu sunt executate în proporție de 94% și au ca obiectiv general asigurarea interoperabilității infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin - Dunăre, sporirea vitezei de circulație la 160 km /h și la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Lasă un comentariu