ÎNVAȚĂ SĂ-ȚI GESTIONEZI MAI BINE TIMPUL!

Distribuie pe:

Ca să poți scăpa de presiunea timpului și ca să ai mai multă vreme pentru relaxare, ar trebui să-ți regândești prioritățile și să te organizezi mai bine. Află în continuare cum poți atinge aceste obiective.

Avem astăzi tehnologii care ne scutesc de multe sarcini și care ne oferă astfel mai mult timp liber. Mașina de spălat, cuptorul cu microunde și computerul sunt doar câteva dintre aparatele care ar trebui să ne facă viața mai ușoară și să ne permită să ne relaxăm mai mult. Mijloacele de transport sunt și ele tot mai rapide, pentru ca noi să putem economisi timp. Paradoxal, am găsit modalități de a umple acest timp câștigat. Am putea spune că suntem generația cea mai ocupată, care are cel mai încărcat program. Lipsa de timp generează stres, iar stresul ne îmbolnăvește. În aceste condiții, organizarea este esențială.

Identifică «hoții» de minute

Ca să te poți organiza mai bine, trebuie mai întâi să-ți dai seama cu ce activități pierzi inutil timpul și de unde mai poți salva minute prețioase. Ai putea face parte din categoria persoanelor care, odată ajunse la serviciu, citesc presa pe internet și pierd noțiunea timpului, navigând dintr-un articol în altul. Sau poate că-ți irosești timpul cu discuții interminabile la telefon cu prietenii cu care urmează să te vezi chiar în ziua respectivă sau într-un timp scurt. Notează pe o hârtie activitățile zilnice (atât pe cele profesionale, cât și pe cele personale) și timpul pe care-l aloci fiecăreia. Făcând acest lucru, îți poți forma o imagine cu privire la obiceiurile tale zilnice și vei putea identifica mai clar acele activități cărora le aloci prea multe minute. Ca să salvezi timp prețios, ai putea să folosești o aplicație de monitorizare a programului zilnic, care există pe Internet.

Stabilește-ți obiective

Nu există persoană care să aibă suficient timp pentru a face toate lucrurile pe care și le dorește, indiferent de tehnicile de gestionare a timpului pe care le aplică. Ceea ce putem face printr-o planificare mai bună a activităților este să avem performanțe profesionale mai bune și să câștigăm mai mult timp pentru lucrurile care ne fac plăcere. Nu putem crește durata unei zile, dar ne putem schimba comportamentul pentru a reuși aceste lucruri. Foarte util în acest sens este să ne cunoaștem prioritățile și să ne stabilim obiective. De exemplu, alocă trei zile rezolvării unui proiect și propune-ți ca în acest interval de timp să vorbești la telefon cu partenerul sau cu părinții doar o dată în timpul programului, să aloci doar zece minute cafelei și să nu iei pauze de masă mai mari de 30 de minute. Vei fi mai motivat să urmezi acest program dacă te gândești că el te va ajuta să-ți petreci sfârșitul de săptămână cu familia și cu prietenii, în loc să fii nevoit să-ți iei de lucru acasă.

Învață să spui «Nu»

Dacă faci parte din acea categorie de persoane cărora le este rușine să-și refuze prietenii și colegii, ar trebui să începi să faci acest lucru, mai ales atunci când chiar nu ai timp să le rezolvi problemele. Învață să scurtezi o conversație la telefon, chiar dacă aceasta ar însemna să minți că vei intra într-o ședință sau că ai un vas pe foc. Iar dacă știi că persoana care te apelează nu are nimic urgent de comunicat, nu răspunde la telefon sau închide-i, pentru ca ea să înțeleagă că nu ai timp. O altă problemă pe care trebuie s-o rezolvi, dacă o ai, este aceea de a renunța la obsesia de a controla totul. Învață să distingi lucrurile cu adevărat importante de toate detaliile care-ți „mănâncă" din timp.

Pune-ți lucrurile la îndemână

Ai cronometrat vreodată cât timp pierzi căutând dimineața cheile de la casă sau un document salvat haotic în calculator? Chiar și asemenea detalii contează când vine vorba de gestionarea timpului. Creează-ți un sistem de organizare a documentelor, dacă pierzi multă vreme căutându-le. În ceea ce privește obiectele, obișnuiește-te să le lași mereu în același loc. De exemplu, imediat cum ai ajuns acasă, pune cheile pe raftul de la intrare sau într-un bol.

 

Lasă un comentariu