Sesizări primite la redacție

Distribuie pe:

Zonă interzisă la C.F.R.

Un târgumureșean ne-a relatat un fapt mai puțin obișnuit pentru perioada pe care o parcurgem. Ne spune că în dimineața primei zile a lui gustar se deplasa de pe strada Depozitelor spre Piața Gării. E și firesc, a ales calea mai scurtă, astfel că a trecut calea ferată pe la cantonul C.F.R. dinspre sud și a luat-o pe o potecă între șine, spre Gara Mare. Când s-a aflat foarte aproape de peronul gării, i-au ieșit în cale doi polițiști de la Poliția TF. L-au întrebat dacă lucrează la revizia de vagoane. La răspunsul că se află în trecere, a fost legitimat, apoi l-au anunțat că a încălcat legea, fiindcă este interzisă circulația pietonală printre și peste liniile de cale ferată. Trecerea peste liniile de cale ferată este permisă doar în locurile autorizate, respectiv, pasaje de trecere peste/ sub liniile de cale ferată. Cu toate că a încălcat legea, nu a fost sancționat contravențional, ci doar avertizat, asta însemnând că la repetarea infracțiunii va fi sancționat contravențional. Dar pentru a nu fi amendat, a fost obligat să facă cale-ntoarsă, explicându-i-se că trebuie reintrodusă disciplina și respectarea legii privind circulația pietonală la C.F.R., având în vedere că este zonă de siguranță feroviară pe o distanță de 20 de metri față de calea ferată. Mai mult, i s-a adus la cunoștință că amenzile nu sunt tocmai simbolice, fiind cuprinse între 350-3.500 de lei fiindcă trebuie evitate accidentele care se pot produce datorită nerespectării legii. Cetățeanul s-a declarat foarte mulțumit de faptul că nu a fost sancționat contravențional, s-a ales doar cu avertisment, și a apreciat bine rolul educativ, preventiv, îndeplinit de cei doi polițiști, în felul acesta ei dovedind un comportament civic corect.

Accidente feroviare, cauze și efecte

Făcând o rememorare a accidentelor feroviare care s-au produs până acum, trebuie să recunoaștem că în cazul impactului între un tren aflat în circulație și un vehicul rutier, utilaj, persoane, animale, de fiecare dată, cei din urmă ies foarte prost din impact, de regulă dezasamblați în părți componente. Putem vorbi și de accidente feroviare care apar fără impact, în cazul deraierilor de pe șinele de cale ferată, care pot avea mai multe cauze. Cele mai neplăcute sunt impacturile între două garnituri de tren care se tamponează frontal, în plină viteză, datorită amplorii impactului și a efectelor sale. Cele mai frecvente cazuri de accidente feroviare se produc între o garnitură de tren și un vehicul rutier la trecerile peste liniile de cale ferată, semnalizate, fără bariere sau semibariere. Acestea se datorează faptului că conducătorii auto nu respectă Codul rutier, nu opresc la trecerea peste calea ferată și nu se asigură că pot traversa linia/liniile de cale ferată în deplină siguranță. Accidentele feroviare care privesc persoane sunt și aici din mai multe cauze. Cele mai multe accidente s-au produs când unii călători au vrut să urce sau să coboare în/din tren în timpul mersului. Pentru a stopa evoluția acestor accidente feroviare, vagoanele au fost modificate în sensul că ușile se închid la pornirea trenului și se deschid la comandă când trenul este oprit. Alte accidente îi vizează pe cei care vor să-și pună capăt zilelor, sau cei aflați în stare de ebrietate avansată și își găsesc un loc de odihnă veșnică între șine, sau, nu văd că se apropie un tren în viteză.

La fața locului, la Gara Mare

Verificând la fața locului ce se întâmplă la Gara Mare, prima impresie este foarte bună: în sfârșit, avem un peron de gară cu aspect decent. Căutând prin preajmă, am identificat doar la cantonul C.F.R. din partea de sud Gării o plăcută cam îmbătrânită de vreme ce avertizează cum că accesul este interzis, fiind o zonă de siguranță feroviară de 20 m. Corect ar fi dacă aceste plăcuțe de avertizare și de interzicere a circulației pietonale ar fi amplasate în zonele unde pietonii caută să scurteze distanța și traversează calea ferată prin locuri nepermise.

Lasă un comentariu