PREFERINȚELE CULINARE ALE TINERILOR ÎNTRE 18 ȘI 35 DE ANI (MILENIALII)

Distribuie pe:

Potrivit unui studiu realizat online, timp de doi ani (din 2016 până în 2018), pe 1.030 de respondenți din mediul urban, de Exact Business Solutions, milenialii (tinerii cu vârsta între 18 și 35 de ani) optează pentru mâncarea realizată din ingrediente a căror proveniență este cunoscută, iar mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sănătoase.

„În viziunea milenialilor, mâncarea sănătoasă este cea în care știi exact ce pui și cum o prepari. Astfel, consumul de mâncare gătită a fost menționat de fiecare dată când s-a discutat despre alimentația sănătoasă.

Discutând, timp de doi ani, cu această categorie de public despre obiceiurile de consum, stilul de viață, experiențele căutate, s-a constatat că mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sănătoase.

Pe de altă parte, milenialii simt că susțin comunitatea prin cumpărarea de alimente de la piață ori direct din gospodăriile țăranilor, acest fapt generând și un sentiment de apartenență la grup.

Când vine vorba de produse cumpărate din magazin, milenialii verifică eticheta - nutrienți, E-uri, aditivi, zaharuri, gluten. Ei se opresc asupra produselor care reușesc să îi convingă prin informația conținută de etichetă. Această categorie alege să consume mai puțin comparativ cu generația anterioară, incluzând în meniu produse care par mai sigure comparativ cu altele. Această alegere vine, pe de-o parte, ca urmare a convingerii conform căreia a mânca mult este o lipsă de control care generează riscuri, iar pe de alta este evitată, astfel, risipa alimentară.

Milenialii optează pentru meniuri variate, bucătării internaționale, mâncare experimentală. Ei sunt în căutare de ingrediente noi și de posibilități noi de a le combina. Totuși, acești mileniali preferă să mănânce ceea ce mănâncă și ceilalți, influențați de preferințele și alegerile grupului.

Milenialii sunt adepții gătitului, această activitate fiind percepută ca o oportunitate de a învăța și de a exersa abilități noi, demonstrând că sunt la curent cu ultimele tendințe. 25% dintre mileniali ascultă la radio sfaturi despre nutriție și sănătate, ei decizând ce mănâncă abia după ce se informează.

 

Lasă un comentariu