CCR a decis: PARLAMENTARII NU POT FACE TRAFIC DE INFLUENȚĂ “ÎN INTERESUL POPORULUI”!

Distribuie pe:

Marți, 9 octombrie 2018, Curtea Constituțională a României (CCR) a decis că modificarea Legii nr. 96/2006 - Statutului deputaților și al senatorilor, care ar fi permis ca parlamentarii să intermedieze în orice mod, fără a pretinde sau primi bani sau alte foloase materiale, relația dintre cetățeni și autorități, este neconstituțională.

Inițiativa legislativă declarată neconstituțională, aparținând deputatului Cătălin Rădulescu, susținut de 147 de aleși din PSD, PMP și ALDE, prevedea ca aleșii din Parlament să aibă dreptul de a intermedia relația dintre oamenii de afaceri și primari sau reprezentanți ai Guvernului, fără a fi acuzați de trafic de influență.

“În baza mandatului reprezentativ, deputații și senatorii acționează în interesul poporului, putând astfel să intermedieze în orice mod, fără a pretinde sau primi bani sau alte foloase materiale, relația dintre cetățeni și organele administrației publice centrale și locale și serviciile și direcțiile din subordinea acestora, relația dintre aleșii locali și autoritățile publice centrale, dar și dintre potențialii investitori și autoritățile publice locale.

Considerăm că prin intermedierea relației dintre potențialii investitori și organele administrației publice locale, parlamentarii pot contribui la dezvoltarea locală și la crearea de noi locuri de muncă pentru cetățenii care i-au ales. Relația aleșilor locali cu autoritățile centrale poate fi vădit îmbunătățită dacă este intermediată de deputați și senatori.

Propunem ca deputații și senatorii să nu mai fie prinși sub incidența articolului 291 din Codul Penal, cel care reglementează traficul de influență”, se preciza în expunerea de motive.

Sesizarea a fost depusă la CCR de președintele Klaus Iohannis, care argumenta că prin modificarea propusă “se instituie posibilitatea ca deputații sau senatorii să obțină foloase nemateriale, prin intermedierea realizată între cetățeni și organele administrației publice centrale sau locale sau între aleșii locali și autoritățile publice centrale, respectiv între potențialii investitori și autoritățile publice locale.

Foloasele nemateriale pot fi reprezentate de oferirea unui titlu sau a unei distincții, avansarea în carieră, oferirea unui loc eligibil în cazul unor alegeri locale sau parlamentare, promovarea unei inițiative legislative etc., ceea ce vine în contradicție cu reglementarea infracțiunii de trafic de influență”.

Legea urmează să se întoarcă la Parlament pentru a fi pusă în acord cu decizia CCR. 

Lasă un comentariu