“Declarația” de la Iași - Moldovenii au ajuns la capătul răbdării!

Distribuie pe:

Asociațiile “Împreună pentru A8” și “Moldova vrea Autostradă” au declanșat, la începutul acestei săptămâni, la Iași, acțiunea “Moldova - semnături pentru A8 și A7”, al cărei scop este de “a smulge de la acest Guvern de rea-credință, ceea ce ni se cuvine: infrastructură modernă și șansa unui viitor prosper. Noi vrem autostradă acum, nu peste 100 de ani”.

În exasperarea lor, ieșenii au în vedere o amplă campanie civică de strângere de semnături pentru construirea celor două autostrăzi, campanie în care sunt îndemnați să se implice nu doar moldovenii, ci toți românii din țară și din diaspora, pentru a-i forța pe guvernanți să adopte legislația necesară demarării lucrărilor, cu atât mai mult cu cât există fonduri nerambursabile, oferite, de ani de zile de Uniunea Europeană, se arată în comunicatul comun dat publicității de cele două asociații.

Ieșenii vor două autostrăzi care să lege Moldova de restul țării (Ungheni - Iași - Târgu-Mureș și Suceava - Bacău - Buzău - Ploiești), numindu-le “infrastructură ce reprezintă o condiție obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică și socială a Moldovei și recuperarea decalajului față de restul țării”. Printre altele, se solicită, “imperativ”, construirea Autostrăzii A8, Ungheni - Iași - Pașcani - Târgu-Neamț - Ditrău - Târgu-Mureș până la 1 decembrie 2026. Pentru tronsonul Ungheni - Iași - Pașcani, se cere renunțarea la sistemul Parteneriat Public Privat și trecerea proiectului de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză înapoi la CNAIR și Ministerul Transporturilor.

În ce privește tronsonul Ditrău - Târgu-Mureș, inițiatorii campaniei cer ca acesta să fie finalizat la 1 decembrie 2025, cu mențiunea că studiile de fezabilitate și realizarea construcției să se facă prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național.

“Împreună vom pune presiune pe decidentul politic care amână construirea A8 și A7 de aproape 11 ani”, mai precizează reprezentanții celor două asociații care solicită, de asemenea, instituirea unei comisii de monitorizare a derulării proiectelor A8 și A7.

Cu riscul de a deveni “exasperanți”, reamintim (și o vom face de fiecare dată când vom avea ocazia) că din 2010, pentru hârțogăraia inutilă de la A8 s-au dus pe apa sâmbetei, și nu pe asfaltul de pe autostradă, 17 milioane de euro.

 

Lasă un comentariu