MINISTERUL SĂNĂTĂȚII A LANSAT CAMPANIA DE PROMOVARE A VACCINĂRII “COPILĂRIA, CEL MAI FRUMOS CADOU”

Distribuie pe:

Ministerul Sănătății și UNICEF în România au lansat, ieri, Campania de promovare a vaccinării - “Copilăria, cel mai frumos cadou”, având ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți, anual, în întreaga lume.

Demersul se impune cu atât mai mult cu cât viețile a 59 de persoane, majoritatea copii, au fost curmate de rujeolă, a precizat ministrul Sănătății, Sorina Pintea.

O copilărie fericită, în care copilul să poată explora mediul înconjurător, să se joace, să se bucure de libertate și, totodată, să fie în siguranță, este cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte. Vaccinurile îi ajută pe părinți să ofere acest dar. “Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentată în presa scrisă, vorbită și în mediul online.

Ambasadorii naționali ai UNICEF în România, Organizația Mondială a Sănătății, Societatea Națională de Medicina Familiei, alți lideri de opinie vor sprijini, de asemenea, această campanie.

“Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, copilăria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de Minis-terul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mon-dială a Sănătății și UNICEF, în mai multe comunități vulne-rabile din județele Mehedinți și Bacău. La aceste campanii au participat și reprezentanți ai Direcțiilor de Sănătate Publică din țară, care au replicat acest model de campanie și în alte județe.

În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialiști, formată din medic de familie, medic epidemiolog și psiholog, a prezentat părinților informații cu privire la beneficiile vaccinării și riscurile nevaccinării și a răspuns întrebărilor adresate de aceștia. Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel, în aceste comunități, la peste 90%.

Campaniile door-to-door (“din ușă în ușă”) de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă și au protejat astfel viața copiilor, dând un semnal la nivel național cu privire la importanța vaccinării, se mai arată în comunicatul citat.

Lasă un comentariu