TINERII ÎNTRE 18 ȘI 24 DE ANI - DEZINTERESAȚI DE PARTEA FINANCIARĂ, DAR PRAGMATICI ȘI DEPENDENȚI DE TEHNOLOGIE

Distribuie pe:

Un studiu recent al Reveal Marketing Research, citat de adevarul.ro, dezvăluie că tinerii români, care în prezent au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, adică așa-numita Generație Z, sunt prea puțin interesați de partea financiară, pragmatici și dependenți de tehnologie, iar companiile vor fi nevoite să se adapteze standardelor și valorilor acestora, pe măsură ce ei doresc să se angajeze.

Foarte interesați de problemele sociale

Potrivit studiului, Generația Z este foarte interesată de problemele sociale românești. Mediul, educația și sănătatea sunt doar câteva dintre domeniile de interes pentru aceștia, de aceea piața muncii va trebui să se transforme pentru a-i absorbi pe acești tineri, care nu sunt foarte interesați de bani, ci de activități de responsabilitate socială.

Generația Z este o generație pe care a făurit-o internetul, o generație care are nevoie de informație rapidă, care reacționează rapid și care nu mai are răbdare foarte multă, fiind centrată spre alte tipuri de valori decât generațiile anterioare.

Diversitatea, toleranța, dorința de a se exprima sunt doar câteva dintre valorile Generației Z. Tinerii au nevoie de o viață mai bună, nu neapărat de un salariu mai bun. Generațiile vechi sunt mai conservatoare, nu au fost învățate să se exprime foarte mult, însă generația aceasta are nevoie de demnitate, are nevoie de validări, pentru simplul motiv accesul la internet a schimbat fundamental societatea. Tocmai internetul îi face pe tinerii din generația Z să se implice în cauze sociale.

Dacă nu se înțeleg cu șeful, pleacă!

Chiar și atunci când optează pentru o anumită companie, ei sunt interesați de proiectele de responsabilitate socială și îi interesează cum ar putea contribui la acestea.

Având în vedere că se implică în aceste activități de responsabilitate socială, banii nu îi interesează așa mult. Ei pun accentul pe acele motivații nonfinanciare, iar dacă nu fac “chimie” cu actualii colegi, dacă nu se înțeleg cu șeful, dacă nu își mai găsesc locul în compania respectivă, pleacă pur și simplu.

Totuși, faptul că sunt nestatornici nu înseamnă că ies total din câmpul muncii, ci doar că pleacă de la o companie la alta. Vin, lucrează o perioadă de un an-doi la o companie și apoi pleacă să își caute un alt loc de muncă. Ei sunt acei oameni care caută o viață mai bună, vor echilibru între viața personală și viața profesională. O viață mai bună pentru ei nu înseamnă un salariu mai bun, ci doresc să fie apreciați, valorizați pentru ceea ce reprezintă.

Preferă munca individuală, nu cea în echipă

Specialiștii în resurse umane îi sfătuiesc pe angajatorii care vor să îi atragă și să îi rețină pe tinerii Generației Z să le ofere acestora oportunități de creștere și de avansare, deoarece acești tineri sunt dispuși să ajungă lideri și consideră că au abilitățile necesare pentru asta.

Noile responsabilități îi vor motiva mai mult decât orice bonus. Ei își doresc un plan de carieră coerent și transparent, fiind tentați să își urmeze pasiunile și să facă ceea ce le place. Vor să știe că munca lor va face diferența. În ceea ce privește delimitarea dintre viața profesională și cea personală, angajații Generației Z vor să își ia zile libere de la birou fără ca cineva să contorizeze câte ore muncesc, atâta vreme cât proiectele se derulează la timp și conform standardelor discutate.

Un aspect esențial pentru tinerii din Generația Z, care nu conta așa de mult pentru cei din generațiile anterioare, este faptul că sunt atenți la orice mesaj care iese din companie.

Spre deosebire de generațiile anterioare, Generația Z nu este dispusă să lucreze în echipă, ci preferă munca individuală, ceea ce va duce în timp la o modificare a spațiilor de lucru.

Ei sunt mult mai independenți decât “frații” lor mai mari, iar angajatorii vor fi nevoiți să regândească spațiul de lucru. Nu în ultimul rând, generația Z este dependentă de feedback, cât mai rapid și în mod constant.

Lasă un comentariu