LA SUSȚINEREA EXAMENELOR DE EVALUARE NAȚIONALĂ ȘI BACALAUREAT, EGALIZAREA ȘANSELOR PENTRU ELEVII CU DEFICIENȚE

Procedura prin care este asigurat cadrul normativ necesar susținerii examenelor naționale (Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de Bacalaureat - sesiunea 2019) de către elevii cu deficiențe de vedere/deficiențe de auz / tulburare de spectru autist / tulburări specifice de învățare a fost publicată recent.

“Metodologiile privind organizarea și desfășurarea examenelor naționale creează cadrul propriu-zis pentru susținerea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat de candidații cu deficiențe, prin ajustarea modalităților de examinare, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței și enumeră exemple de asemenea adaptări.

Totodată, conform precizărilor din procedurile privind examenele naționale, Comisiile județene pot aproba și alte proceduri de susținere a probelor pentru elevii cu deficiențe, la propunerea comisiilor din unitățile de învățământ, în cazul Evaluării Naționale sau la propunerea comisiilor județene, în cazul examenului de Bacalaureat”, precizează Ministerul Educației Naționale.

 

 

Lasă un comentariu