COLȚUL PENTRU MINTE, INIMĂ ȘI LITERATURĂ - “ANOTIMPURILE COPILĂRIEI”, PROIECTATE ÎN... ISTORIA VIITORULUI

Distribuie pe:

Intrată în cel de al IX-lea an de existență, revista școlară “Anotimpurile copilăriei” a Școlii Gimnaziale “Nicolae Bălcescu” din Târgu-Mureș, debutează cu editorialul “Cum ar fi bine să fie școala de mâine?”, semnat de redactorul-șef al publicației, prof. dr. Constantin Nicușan, autorul consemnând că “trăim deja o istorie a viitorului”, într-un context care conturează o paradigmă pe care o definim ca “era digitalizării”. Și, pentru că doar prin educație, prin școală, “omul trebuie să-și armonizeze natura sa ca minune a Universului, cu prezentul tehnologic”, revista propune, prin acest editorial, o rubrică de dialog pentru următoarele ediții, în care elevii să vină cu “materiale, idei, propuneri, imagini, proiecte care să contureze profilul unui proces de învățământ” al unei școli care să fie cât mai aproape de lumea pe care ei și-o imaginează și pentru care ea, școala, ar trebui să-i pregătească.

Structurată pe rubrici care provoacă și motivează activitatea colaboratorilor - elevi sau profesori -, revista aduce și informația în respectul deontologiei media, având ca țintă comunitatea din care provin copiii și familiile lor. În acest sens, publicația promovează inclusiv oferta educațională a unității de învățământ pe care o reprezintă. Astfel, articole care aduc în prim-plan activități specifice celor două alternative educaționale în școală - tradițională și Waldorf - proiecte tematice de succes, acțiuni educative dedicate Centenarului Marii Uniri, de educație financiară, sanitară de prevenție și alimentație sănătoasă, sfatul psihologului școlar etc. sunt doar câteva dintre materialele apărute la rubrica “Tribuna profesorului”.

Talentele literare ale copiilor de vârstă școlară mică, dar și ale preadolescenților se revarsă în paginile “Jocului de-a literatura”, o rubrică dintre cele mai generoase ale revistei. “Caleidoscopul cultural” aduce în scenă reportajul cultural sau dimensiunea experiențială a Spiralei de Advent, eveniment de pregătire pentru Crăciun, specific alternativei Waldorf.

“Când școala e... altfel” este rubrica în care găsim mai mult decât activități ale săptămânii “Școala altfel” pentru că aici avem proiecția secvențelor când “ora de matematică este jucăușă”, tradițiile și pictura sunt fără frontiere, natura o cercetăm hrănind păsările, suntem creativi în școala de vis... iar, mai apoi, nici nu simțim cum hobby-urile ne conduc spre tehnologia digitală, balul bobocilor sau desenele și picturile din Vernisaj - ultima rubrică a revistei.

Cei peste 80 de colaboratori - elevi și profesori - dincolo de concepția redacțională originală a revistei, asigurată de redactorul-șef, beneficiază de aportul unei tehnoredactări și al unui design de înalt nivel artistic, asigurat de ing. Daniel Cozma, dar și de sprijinul logistic al directorului școlii, prof. ing. Nagy Ibolya, și al directorului adjunct, prof. dr. Fănică Niță.

 

Lasă un comentariu