PROGRAMUL PILOT “FIECARE COPIL MERITĂ O POVESTE” - 400 DE CENTRE DE BIBLIOTECĂ

Distribuie pe:

Prin programul pilot “Fiecare copil merită o poveste”, la nivel național, în 2019, OvidiuRo va implementa un mix de intervenții, constând în 400 de centre de bibliotecă adaptate vârstei preșcolare, formarea unui număr de 20.000 de profesori în metode de dezvoltare a comunicării orale și a premiselor citirii și scrierii, folosind cărți ilustrate, inclusiv un kit de literație pentru fiecare profesor, precum și distribuirea a 80.000 de cărți ilustrate pentru copiii din mediul rural, prin proiectul “Prima mea Carte”. Misiunea Asociației OvidiuRo este ca fiecare copil sărac să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății românești.

2.000 de copii din județul Mureș vor primi Prima Carte pentru acasă

Asociația OvidiuRo continuă parteneriatul cu Inspectoratul Școlar Județean Mureș, prin implementarea, la nivel județean, a programului pilot de lectură în grădinițe “Fiecare copil merită o poveste”. Până la sfârșitul anului 2018, programul a ajuns în 12 județe, cu un total aproximativ de 20.000 de preșcolari, cărora li s-a oferit o carte pentru acasă și peste 100 de grădinițe, care au primit un centru de lectură - GrădiBiblioteca.

“La 2.000 de copii din mediul rural din județ va ajunge, în perioada următoare, Prima Carte, iar în 15 grădinițe, din cele mai defavorizate comunități din Mureș, vor fi amenajate centre de bibliotecă, pentru a încuraja cititul împreună cu cei mici - acasă și la grădiniță.

“Fiecare copil merită o poveste” este un program reglementat, la începutul acestui an, printr-un protocol de colaborare cu Ministerul Educației Naționale, reprezentând o premisă a asumării unui set de acțiuni comune, care să faciliteze dezvoltarea de politici publice eficiente în domeniul creșterii accesului la educație timpurie de calitate al copiilor din familii defavorizate.

Programul este lansat la Târgu-Mureș, în perioada 27-28 martie. Pe parcursul celor două zile, sunt programate mai multe activități: o sesiune de formare cu profesorii din învățământul preșcolar - metodiști și responsabili de cercuri pedagogice care, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înșiși formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea limbajului, pentru toți cei 1.150 de profesori de învățământ preșcolar din județ; o sesiune de informare cu directorii unităților școlare care au în subordine învățământul preșcolar din județul Mureș, pe tema importanței facilitării accesului la cărți potrivite vârstei și la lectură pentru copiii ce provin din medii defavorizate; un training centrat pe literație cu profesorii de învățământ preșcolar din mediul rural care vor beneficia de centrele de bibliotecă pentru sala de grupă, puse la dispoziție de OvidiuRo; întâlniri cu profesorii debutanți și cu bibliotecarii din județ”, aflăm de la prof. Ioan MACARIE, Inspector Școlar General în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Mureș.

Bazele unei infrastructuri sustenabile pentru educație preșcolară

“După mulți ani de intervenții la firul ierbii, cea mai importantă concluzie este că avem nevoie să punem bazele unei infrastructuri sustenabile pentru educație preșcolară de calitate, pentru toți copiii, în special în mediul rural. Practic, profesorii participanți la întâlnirile din cadrul programului vor duce resursele și vor disemina metodele de dezvoltare a limbajului către profesorii de învățământ preșcolar din tot județul. Acesta este modul de lucru pe care îl propunem partenerilor județeni și despre care credem că va avea un impact real la nivel național. Având și susținerea Ministerului Educației, printr-un parteneriat dedicat programului, intenționăm să îl transformăm în politică publică, pentru stimularea lecturii în grădinițe,” declară Maria Gheorghiu, Cofondator Asociația OvidiuRo.

 

Lasă un comentariu