ÎN ROMÂNIA, CEL MAI RIDICAT COST FISCAL PENTRU UN ANGAJAT!

Distribuie pe:

Un studiu al firmei de audit KPMG România privind cerințele minime de salarizare în cazul detașărilor internaționale în statele membre ale Uniunii Europene (UE), ale Spațiului Economic European (SEE) și Elveția, având ca scop principal să ofere angajatorilor o imagine de ansamblu asupra potențialelor costuri și obligații administrative asociate detașărilor internaționale, arată că, din cele 26 de țări analizate, România are cel mai ridicat cost fiscal pentru angajat (40,85%), semnificativ mai mare decât cota efectivă de impozitare din alte țări din Europa Centrală și de Est (17,86% - Slovacia, 22,40% - Bulgaria, 29,29% - Polonia, și 33,5% - Ungaria).

Ghidul include informații privind salariul minim, cota efectivă de impozitare și procedurile specifice de înregistrare necesare în fiecare stat membru.

“În mod surprinzător, țările cu un nivel al salariului minim scăzut au costuri fiscale mai mari pentru angajați. În timp ce Irlanda, țara cu cel mai înalt nivel al salariului minim net din UE, SEE, Elveția, are o cotă efectivă de impozitare de 24,07% pentru un angajat, România, țara cu cel de-al doilea cel mai mic salariu minim net, are o cotă efectivă de impozitare de 40,85%.

Din cele 21 de țări incluse în studiu, care au un salariu minim stabilit la nivel național, România se situează pe locul 19, cu un salariu minim de 439 euro, urmată doar de Letonia (430 euro) și Bulgaria (286 euro).

Începând cu acest an, România are un salariu minim diferit pentru industria construcțiilor (633 euro), semnificativ mai mare decât cel standard. În acest context, România se situează în sectorul construcțiilor pe locul 16 din cele 26 de țări care au furnizat informații referitoare la salariul minim brut aplicabil în acest domeniu.

Atragem atenția că angajatorii trebuie să se asigure că respectă cerințele directivei privind detașările internaționale, inclusiv cerințele privind acordarea salariului minim, precum și cele specifice fiecărei țări în ceea ce privește obligațiile de înregistrare la autoritățile competente.

În funcție de țara în care are loc detașarea și de situația specifică a angajatului, costurile pentru angajator vor fi diferite. Nu există o rețetă sau o regulă general-valabilă în ceea ce privește detașările internaționale. Fiecare detașare trebuie analizată individual.

Ghidul nostru ajută angajatorii să obțină o imagine de ansamblu asupra posibilelor costuri și obligații legale aplicabile situației lor. Cu toate acestea, este recomandat ca angajatorii care detașează personal din străinătate să consulte un expert în legislația aplicabilă”, recomandă specialiștii KPMG. 

Lasă un comentariu