GENIALELE INVENȚII ALE LUI NIKOLA TESLA

Distribuie pe:

La peste 70 de ani de la moartea sa, invențiile lui Nikola Tesla au început, în sfârșit, să atragă atenția și să încurajeze dezbateri serioase. În 1943, guvernul SUA a intrat în laboratorul său și i-a confiscat toate cercetările științifice, dar până în prezent nu a făcut publică niciuna din acestea.

Integritatea lui Tesla nu poate fi combătută, fiindcă a fost aproape toată viața persecutat de interesele marilor corporații și ale guvernului, dar și pentru că a rupt un contract de milioane de dolari cu societatea Westinghouse, pentru a nu obliga lumea să îi plătească lui redevențe uriașe.

Stiința și oamenii nu trebuie să uite ce a oferit Tesla, cu adevărat, lumii. Pentru mai bine sau pentru mai rău, cu credit sau fără credit, el a schimbat fața planetei într-un mod în care, probabil, nu o va mai face nimeni.

Înainte de moartea sa, presa a susținut că Nikola Tesla lucra la un proiect numit “Raza mortală”. Aceasta putea distruge orice țintă militară, de la sute de kilometri depărtare. Iată câteva dintre invențiile lui Tesla, care nu au fost niciodată construite.

Mașinăria pentru cutremure

În 1893, Tesla a brevetat un oscilator mecanic alimentat cu abur care ar fi provocat vibrații cu o viteză uimitoare pentru a genera electricitate, informează “History”. La câțiva ani după obținerea brevetului pentru invenție, Tesla a declarat că, prin pornirea mașinăriei în laboratorul său din New York, a provocat vibrarea pământului. În timpul testului, a continuat să mărească puterea mașinăriei, până a auzit mai multe crăpături: “Din senin, întreaga mașinărie a început să provoace mișcări puternice ale pământului. Atunci, am luat un ciocan și am distrus mașinăria. Altfel, clădirea s-ar fi prăbușit la scurt timp.” Poliția și ambulanța au ajuns imediat în zonă, însă Tesla le-a spus asistenților să anunțe polițiștii că a fost vorba doar despre un cutremur.

Abia după aproape un secol, știința a reușit să demonstreze veridicitatea acestei teorii. Completarea făcută de Tesla este absolut surprinzătoare și azi: între război și cutremure există o legătură directă. Explozile de mină, torpile, rachete, ca să nu mai vorbim de experimentele nucleare, dezvoltă forțe reactive uriașe care se propagă pe întreg globul. Efectul lor poate fi multiplicat, extraordinar de mult, prin rezonanță.

“Acțiunea combinată a exploziilor de orice natură poate produce mișcări tectonice în orice parte a globului, și un cutremur dezastruos în Italia poate fi rezultatul unei explozii în Franța. Faptul că omul poate produce astfel de convulsii ale pământului nu poate fi pus la îndoială. Depinde dacă o face cu un scop bun sau rău.” (Nikola Tesla). Asta ne duce cu gândul la valul de cutremure, inundații, tornade, care au afectat pământul în ultima vreme. Da, oamenii, în inconștiența lor, pot distruge pământul.

Tesla considera că poate fotografia gândurile

Acesta a fost inspirat de experimentele pe care le-a realizat în 1893. După câțiva zeci de ani, Tesla a declarat pentru presă: “Eram convins că o imagine definită, formată în gând, poate, cu ajutorul reflexiei, să producă o imagine pe retină, care ar fi putut fi preluată de un anumit tip de aparat”. Tesla era convins că imaginea reflectată pe o retină artificială ar putea fi fotografiată și proiectată pe un ecran. “Dacă acest fapt ar putea fi realizat, obiectul pe care o persoană și-l imaginează ar putea fi reflectat pe un ecran în timp ce se formează”.

În 1901, Tesla a procurat suma de 150.000 de dolari de la bancherul J.P. Morgan, pentru a construi un turn sub formă de ciupercă, de 56 de metri înălțime. Cu ajutorul turnului ar fi fost posibilă trimiterea mesajelor, a apelurilor telefonice și a imaginilor, de-a lungul Oceanului Atrantic. La începutul lucrărilor pentru structura denumită “Turnul Wardenclyffe”, Tesla a susținut că dorește să alimenteze cu electricitate orașul New York, prin intermdiul aerului. Însă, Morgan nu a dorit să mai finanțeze și alte idei ale inventatorului. Tesla a abandonat proiectul în 1906, înainte de a deveni operațional, “Turnul Wardenclyffe” fiind distrus în 1917.

În 1898 Tesla face o demonstrație care îi stupefiază pe participanții la o expoziție din Madison Square Garden: prima navă controlată prin unde radio. Nava în miniatură se mișca pe un lac artificial, încât cei prezenți au crezut că o controlează cu mintea. Tesla își amintea: “Când a apărut prima oară, a creat o impresie pe care nicio altă invenție de-a mea n-a produs-o”. Acestea au fost “începuturile unei rase de roboți, oameni mecanici, care vor face munca laborioasă a omenirii”, după cum aprecia genialul inventator. Puțini însă își mai amintesc de această uriașă contribuție a sa ca fondator al roboticii.

Crearea artificială a mareelor

Inginerul considera că puterea științei ar putea fi utilizată pentru prevenirea războaielor. În 1907, “New York World” anunța o nouă invenție militară realizată de Tesla, prin intermediul căreia explozibili puternici amplasați în mare ar putea fi detonați de la distanță pentru a distruge navele inamice. Ziarul afirma că mareele ar face navigarea navelor imposibilă.

Avioanele supersonice, alimentate cu energie electrică

Din copilărie, Tesla a fost fascinat de zbor. Combinând cunoștințele pe care le avea privind electricitatea și ingineria mecanică, a început să proiecteze noi tipuri de mașinării aviatice, după eșecul din proiectul “Turnului Wardenclyffe”. În cadrul unui articol din iulie 1919, Tesla discuta despre dezvoltarea unei aeronave supersonice, care ar zbura la o distanță de aproximativ 13 kilometri deasupra pământului, la o viteză care le-ar fi permis pasagerilor să călătorească din New York City în Londra, în doar trei ore. De asemenea, Tesla dorea ca aeronava să fie alimentată de energie electrică transmisă wireless, de la centralele electrice de pe sol.

Experimentul de la Colorado este poate evenimentul cel mai învăluit de mister și secrete

Ideea de la care a pornit acest experiment este leată de o furtună. Tesla povestește: “Observam undele staționare. Deși pare imposibil, această planetă, în ciuda dimensiunilor sale, se comportă ca un conductor de dimensiuni mici. Semnificația extraordinară a acestui lucru, în ceea ce privește transmiterea energiei wireless, mi-a devenit clară. Nu numai că puzeam transmite orice mesaj telegrafic, fără fire, oriunde, dar și să imprim la orice distanță de pe glob slabele modulații ale vocii umane, mai mult, să transmit energie, în cantități nelimitate, oriunde pe glob, fără pierderi.”

Aici, Tesla, a construit o stație experimentală, cu două bobine absolut uriașe. Și astăzi ne mai întrebăm dacă inventatorul a dorit să transmită energia wireless. Într-un articol el susținea că a reuțit să aprindă de la distanță, fără fire, lămpile orașului, producând tensiuni de peste 12 milioane de volți. Cert este că oamenii au putut vedea cel mai mare fulger produs vreodată de mâna omului: peste 40 metri. Tunetul s-a auzit la o distanță de peste 22 de mile, iar o aură albastră a înconjurat întreaga zonă.

Oamenii au putut vedea pe stradă mici scântei electrice, fluturii aveau aripi înconjurate de lumină, iar la robinet curgeau, pe lângă apă, curenți electrici. Tesla era un adevărat vrăjitor. El a ajuns la concluzia că, atunci când fulgerul lovește pământul, creează unde puternice care traversează pământul.

Dar pământul nu este numai conductor, ci și puternic electrizant, cu un poteanțial imens. Dacă s-ar reuși creșterea amplitudinii încărcăturii energetice a pământului, prin mijloace artificiale, energia electrică ar putea fi oriunde extrasă, direct din pământ.

“Raza mortală”

De-a lungul vieții sale, mintea sclipitoare a lui Tesla nu a încetat să aibă noi viziuni. La aniversarea celor 78 de ani, savantul declara, pentru “New York Times”, că va realiza una dintre cele mai importante invenții, una care “va provoca moartea instantanee a inamicilor”. Arma militară ar fi accelerat particulele de mercur la o viteză de 48 mai mare decât cea a sunetului, în interiorul unui vid, prin aer fiind transmisă o rază cu velocitate înaltă care “ar putea distruge o flotă de 10.000 de aeronave inamice aflate pe o rază de peste 400 de kilometri”. Tesla și-a propus ideea numeroaselor guverne, inclusiv al Statelor Unite ale Americii, dar singură țară care a fost interesată de invenția lui a fost URSS, care a realizat un test parțial în 1939.

Sursa: descopera.ro

Lasă un comentariu