TRENURI CARE VOR CIRCULA CU 160 KM/ORĂ

Distribuie pe:

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că pe tronsonul de cale ferată dintre Simeria și Sighișoara, aflat în modernizare, trenurile vor circula cu 160 kilometri pe oră. Recent, ministrul cu reprezentanți ai CFR, au analizat stadiul lucrărilor de investiții, din infrastructura feroviară de pe șantierele deschise pe Coridorul IV paneuropean - Coșlariu - Vințu de Jos - Simeria - Gurasada - Radna, în lungime de 140 de kilometri. De fapt, în total Coridorul IV paneuropean are 2.000 de kilometri pe traseul Nürnberg - Praga - Viena - Budapesta - Brașov - București - Constanța. Cel mai rapid tren de pe acest traseu, Predeal - Constanța, parcurge 365 de kilometri în 4 ore și 54 de minute. Pe traseul Predeal - Arad sunt 459 de kilometri prin Sibiu, și 481 kilometri prin Sighișoara, distanță parcursă, acum, de trenuri, în timpul de 9 ore și 30 de minute, cu o viteză medie de 50 kilometri/oră. Între Predeal - Constanța viteza medie a trenurilor este de 72 kilometri/oră. După cinci ani de la începerea lucrărilor între Simeria și Sighișoara, pe cei 147 de kilometri, viteza de rulare a trenurilor, acum, pe circa 100 de kilometri de pe Coridorul IV paneuropean, în Ardeal, pot circula și cu 120 de kilometri pe oră. De fapt, constructorul a promis ministrului că pe tronsonul respectiv lucrările vor fi terminate până la sfârșitul acestui an (acum sunt finalizate în proporție de 89%). Ca urmare, trenurile de persoane vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă cu 120 de kilometri pe oră, nu ca acum, cu 45-50 de kilometri pe oră, între Deva și Arad.

„Compania CFR SA gestionează, pentru șantierele de cale ferată, lucrări în valoare de peste 1,6 miliarde de euro, între Arad și Sighișoara".

Lucrările de modernizare aflate în execuție, între Sighișoara - Simeria înseamnă: „schimbarea liniilor, modernizarea peroanelor, instalațiile de siguranță și dirijare a trenurilor, a gărilor, a punctelor de oprire, construirea de poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel și substații de tracțiune. Aceste lucrări înseamnă îmbunătățirea calității transportului feroviar, pe Coridorul IV paneuropean, sporirea vitezei de circulație la 160 de kilometri pe oră pentru trenurile de călători și la 120 de kilometri pe oră pentru trenurile de marfă și introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generație ERTMS/ETCS Nivel 2. Lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, finalizate între Simeria și Sighișoara (aproximativ 144 km), au ca obiectiv general asigurarea interoperabilității infrastructurii feroviare, de-a lungul Coridorului

Rin - Dunăre (ramura nordică), îmbunătățirea calității transportului feroviar și sporirea vitezei de circulație".

Ungaria intenționează să construiască o nouă cale ferată, cu o lungime de 500 de kilometri, care să facă legătura între mai multe orașe importante din Ungaria, Serbia și România, susține parlamentarul Fidesz, Janos Lazăr. El a precizat că noua linie de cale ferată ar urma să conecteze orașele Pecs, Baja, Subotica, Szeged, Hodmezovacsarhely, Bekescsaba, Salonta, Oradea și Debrecen, iar proiectul ar costa 800 miliarde de forinți (2,6 miliarde de euro), proiect acceptat de premierul Viktor Orbán. Parlamentarul Lazăr a mai precizat că secțiunile noii linii ferate de pe teritoriul Ungariei ar putea fi finalizate până în anul 2022, iar întregul proiect, care este susținut și de guvernul Serbiei, poate fi terminat în 8-10 ani și cu bani de la Uniunea Europeană.

 

Lasă un comentariu