TAXIMETRIA PARALELĂ INTRĂ ÎN LEGALITATE!

Ordonanța de urgență privind reglementarea serviciilor alternative de transport persoane (ride-sharing), prin intermediul unor aplicații digitale (precum Uber, Bolt și Clever), promisă cu mai bine de două luni în urmă, a fost adoptată în ședința de Guvern de marți, 25 iunie 2019.

Explicațiile ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a explicat că ordonanța de urgență adoptată are în vedere definirea activităților de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia și a tuturor actorilor implicați, modalitatea de reglementare a platformelor digitale și a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obținute în urma acestor activități, atât de conducătorii auto, cât și de operatori, precum și obligațiile ce trebuie stabilite de platforme sau de conducătorii auto.

Obligații pentru autoturisme

Autoturismele cu care se efectuează transportul alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiții: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecția tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și utilizarea conform destinației; dețin copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ și să nu fie mai vechi de 15 ani.

Autoturismele pot fi în proprietatea șoferilor sau în leasing, prin închiriere sau comodat.

Identificarea autoturismelor în trafic

În trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitală pentru efectuarea transportului alternativ vor avea afișat la vedere, pe parbriz, în partea dreaptă jos, și pe lunetă, în partea dreaptă jos, un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm, pentru fiecare platformă digitală utilizată, conținând următoarele elemente: numărul de înmatriculare al autoturismului și denumirea platformei digitale pe care este acceptat autoturismul.

Ecusonul de transport alternativ se emite de către operatorul platformei digitale pentru fiecare autoturism pentru care a fost emisă, în prealabil, copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ.

Ecusonul de transport alternativ dă dreptul operatorului de transport alternativ să utilizeze autoturismul astfel identificat și să efectueze transport alternativ, prin intermediul platformei digitale menționate pe acesta.

Obligații pentru șoferi

Șoferii care practică taximetria alternativă trebuie să aibă vârsta de cel puțin 21 de ani și să dețină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, eliberat de Autoritatea Rutieră Română (ARR), și să dețină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puțin 2 ani.

De asemenea, șoferii trebuie să aibă o ținută corespunzătoare, un comportament civilizat și preventiv în relația cu clientul, să nu refuze efectuarea cursei în condițiile inițial agreate, să nu solicite plata de către pasager a unei alte sume de bani în schimbul activității de transport efectuate și să nu utilizeze mijloacele audio (video) fără acordul clientului.

***

Șoferii care vor încălca legea transportului alternativ riscă amenzi de până la 5.000 de lei, în funcție de gravitatea faptei.

“Acum, concurența este liberă. Românii vor decide cu cine vor să meargă în București, și nu numai. Nu mai există niciun fel de discriminări”, a concluzionat ministrul Răzvan Cuc.

 

Lasă un comentariu