BUNII GOSPODARI: DOUĂ TREIMI DINTRE ROMÂNI ÎȘI ZUGRĂVESC SINGURI LOCUINȚA!

Dintr-un studiu realizat recent de cunoscuta firmă de consultanță GfK România, aflăm că trei sferturi dintre românii care locuiesc în mediul urban preferă să se ocupe personal de zugrăvirea locuinței și doar 24% dintre aceștia apelează la serviciile unui zugrav profesionist.

Prietenul, la nevoie se cunoaște!

Potrivit studiului, aproape 7 din 10 români cumpără vopseaua din magazinele mari de bricolaj, alese în special pentru preț și varietatea gamei de vopseluri și de branduri.

Depozitele de materiale de construcții sunt preferate de 18% dintre respondenți, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice) de 12%.

În ceea ce privește genul, bărbații preferă să zugrăvească singuri sau cu ajutorul unui prieten, în timp ce femeile cer în mai mare măsură ajutorul unui profesionist.

Albul, culoarea preferată

Vopselurile sunt cumpărate de obicei împreună cu un membru al familiei (în 47% din cazuri) sau singur (41%). În 10% din cazuri, zugravul angajat este direct implicat în procesul de achiziție. Culoarea cea mai des folosită este albul și este utilizată pentru toate tipurile de camere.

Cu toate acestea, vopseaua colorată este mai utilizată pentru camera copilului, dormitor și living room, în timp ce albul este preferat pentru băi și bucătării. 46% dintre consumatori au folosit vopsea albă, 26% vopsea colorată, iar 28% deopotrivă vopsea albă și colorată.

Cea mai dificilă activitate, curățenia de după...

71% dintre românii care au zugrăvit, anul trecut, au optat doar pentru bucătărie, iar 60% au zugrăvit alte camere din apartament.

Potrivit propriilor declarații, românii spun că cele mai dificile activități în procesul de renovare a casei sunt curățenia de după (47%), acoperirea mobilierului și a podelelor (42%), pregătirea suprafețelor pentru zugrăvire (36%) și aplicarea chitului pe pereți (31%).

Din studiu, mai reiese că loialitatea față de branduri a scăzut de la 56% în 2015, la 52% în 2018. Astfel, 46% dintre cei care renovează ar schimba brandul dacă cel căutat nu este disponibil și în același procent decid ce marcă să achiziționeze direct în magazine.

Deciziile în privința zugrăvirii sunt influențate de prieteni și familie (51%), de zugrav (47%) și de vânzător (45%), iar dintre canalele de comunicare, televizorul este cel mai influent.

***

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 800 de respondenți (500 de persoane care și-au renovat locuințele și 300 de meșteri zugravi) din mediul urban.

Lasă un comentariu