În ziarul “Râmnicu Vâlcea Week”, în articolul intitulat “Autostrăzile proiectate de Nicolae Ceaușescu în 1968”, publicat în data de 14 septembrie 2016 și scris în baza unui articol din revista “Flacăra”, aflăm despre rețeaua de autostrăzi care urmau să fie construite în țară, în ideea de a lega Occidentul European de Orient. Proiectul a fost realizat în anul 1968 de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA), iar rețeaua de autostrăzi urma să totalizeze 3.200 km. IPTANA se înființase în anul 1953, iar din 1991 a devenit o companie privată. Se observă clar de pe hartă că ideea a fost de a lega toate regiunile istorice ale țării. Se realizase doar 113 kilometri de autostradă, 96 km București - Pitești și 17 km Fetești - Cernavodă. La ora actuală avem astfel:
A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg.-Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii-Nădășelu - 61,246 km
A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud - 28,75 km, aproximativ 4 km între nod Aiud și limita cu lotul 2 nu pot fi folosiți.
A11: Parte din Centura Arad - 2 km.
Total kilometri în exploatare: 806,736 km.
Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:
2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:
2008: 263 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km