PROIECT: ACCESUL LA CAZIERUL FISCAL AL CONTRIBUABILILOR, EXTINS!

Distribuie pe:

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) intenționează să extindă accesul autorităților și instituțiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor prin sistemul informatic PatrimVen, scopul fiind reducerea birocrației.

“Având în vedere măsurile fiscale prevăzute în programul de guvernare 2018-2020, respectiv simplificarea procedurilor din interiorul unei instituții publice prin intermediul mijloacelor electronice și interoperabilitatea prin sisteme informatice care să reducă timpul alocat de cetățeni interacționării cu instituțiile statului, proiectul de ordin al ministrului Finanțelor Publice prevede lărgirea accesului la informațiile cu caracter fiscal, deținute de Administrația Națională a Administrației Fiscale (ANAF), și anume informațiile existente în cazierul fiscal (cazierul fiscal constă în transmiterea de informații privind faptele sancționate contravențional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum și cele care privesc disciplina financiară), precum și extinderea posibilității pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleași servicii ca și autoritățile și instituțiile publice prin același canal de comunicare.

Toate eforturile noastre de simplificare au în vedere îmbunătățirea calității vieții românilor, atât prin creșterea veniturilor, cât și prin reducerea timpului petrecut la ghișeu”, precizează Eugen Teodorovici, ministrul MFP.

PatrimVen reprezintă o bază de date comună, în care sunt colectate, agregate și puse la dispoziția utilizatorilor informații din diverse surse privind bunurile impozabile deținute de persoanele fizice și juridice în România, veniturile impozabile ale persoanelor fizice în România și informații despre conturile deținute de persoanele fizice și juridice în instituțiile bancare din România.

“Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităților instituționale, îmbunătățirea activităților de administrare, și vine în sprijinul cetățenilor, care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obținerea documentelor fiscale necesare și la unitățile administrativ-teritoriale (instituțiile publice), după caz, pentru depunerea acestora”, își motivează MFP proiectul de ordin.

Lasă un comentariu