O CHESTIUNE RUTIERĂ

Distribuie pe:

În marea majoritate a cazurilor, când este vorba de infrastructura rutieră, referirile se fac, cu preponderență, la structura și fiabilitatea părții carosabile a drumurilor, apoi a trotuarelor, la șanțuri și podețe. Prea puține referiri sunt legate de borduri, cele care fac delimitarea între partea carosabilă a drumului și trotuar. De ce este importantă observația? Dacă acordăm puțină atenție bordurilor, observăm că ele sunt confecționate din beton și sunt de mărimi standard. În caz că se respectă compoziția la fabricare, devin rezistente și durabile în timp. Ele se montează în lungul drumului, una lângă alta. Pe anumite segmente de drum sunt amenajate alveole, denumire încetățenită pentru a defini un spațiu de parcare pentru autoturisme și pentru autobuze, în stații. Am remarcat în același timp faptul că prin montarea bordurilor, muchiile nu sunt rotunjite.

Poate fi important acest lucru? Să presupunem că cineva este accidentat pe partea carosabilă a străzii, fie un pieton, fie un biciclist. În caz că este proiectat spre trotuar, poate fi izbit de bordură care este o structură din beton, cu o muchie în unghi drept și care în poate provoca victimei răni grave, prin tăiere. Un caz mai puțin obișnuit s-a petrecut în seara zilei de 26 august a.c., când conducătorul autoturismului cu numărul de înmatriculare MS 52 FER a intenționat să intre în spațiul de parcare de pe strada Târgului, de lângă Biserica Unitariană. A “pișcat” puțin bordura trotuarului, iar pentru că bordura are tocmai la locul de îmbinare o umplutură lipsă, i-a tăiat pur și simplu cauciucul. Noroc cu roata de rezervă. Dacă vor fi regândite și reproiectate bordurile stradale, cu atât mai bine...

Lasă un comentariu