ÎNCEPUT DE AN ȘCOLAR... LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,DR. BERNÁDY GYÖRGY”, TÂRGU-MUREȘ

Distribuie pe:

Interlocutor: prof. dr. Kupán Edith - Școala Gimnazială ,,Dr. Bernády György”, Târgu-Mureș

- Cum întâmpinați noul an școlar?

- În luna martie ni s-a spus că o echipă va veni și va renova toată clădirea. Au început, în aceeași lună, lucrările la subsolul clădirii, ulterior fiind și încheiate. Se stabilise că vor urca și la etajul 1, dar noi am condiționat izolarea zonei unde se va renova. Nu au fost de acord, astfel că s-a decis continuarea lucrărilor în vacanța de primăvară. Însă de atunci absolut nimic nu s-a mai făcut. S-au programat atunci și coridoarele și sălile de clasă, dar s-a sistat tot. Fiind în această situație, noi trebuia să asigurăm, din fonduri proprii, igienizarea în timpul vacanțelor, ceea ce înseamnă patru clase 0, unde s-a zugrăvit, s-au vopsit ușile și s-a și rașchetat parchetul (în două clase), dar cu ajutorul părinților. Noi am oferit lacul. În ultimii ani, de obicei în vacanța de vară primeam măcar materiale, însă în acest an totul trebuia asigurat din fonduri proprii. Dacă ne gândim că noi adunăm foarte puțin lunar din chioșcul și cele două spații închiriate cu câteva sute de lei, vă dați seama că a fost foarte greu. O altă problemă cu care ne confruntăm este că, de obicei, la începutul anului școlar, primeam mobilier nou, cât de cât, măcar pentru clasele unde s-au deteriorat mai mult băncile și scaunele. Ni s-a promis și mobilier pentru clasele 0 și n-am primit deloc. Chiar și astăzi (n.r. ieri, 3 septembrie) doamnele învățătoare încearcă să facă schimburi: din clasele a II-a duc mobilierul din clasa a IV-a. Sunt nemuțumite, desigur, că pentru cei din clasa a II-a sunt băncile prea mari. Deci avem dificultăți de genul acesta, și speranțe pentru mobilier nu știu cât putem avea, pentru că am sunat la Direcția Școli a Primăriei Târgu-Mureș și mi s-a spus că nu au fonduri deloc. Ceea ce mă deranjează de fapt este lipsa transparenței, prin care să se arate anual care este distribuirea fondurilor între școli. Trimitem foarte multe statistici și suntem atât de întrebați de ce avem nevoie, ce s-a făcut și până la urmă din ceea ce dorim nu se realizează aproape nimic, pentru că dacă noi nici igienizarea nu o facem cum trebuie, nici bănci nu avem la început de an... Noi nu cerem nu știu ce material didactic sofisticat, videorproiectoare, table interactive, ci doar ceea ce e necesar pentru a porni. Ar fi bine ca unitățile școlare să fie pregătite pentru că, după aceea, vin părinții și ne reproșează că sunt fonduri și cum de nu le obținem. E un cerc vicios în care noi încercăm să explicăm că noi cerem, dar nu primim.

- Alte dificultăți cu care v-ați confruntat?

- Anul școlar trecut am câștigat un proiect în valoare de 4.000 de lei de la Primărie pentru organizarea Zilelor Școlii. Nu a fost o sumă mare, dar pentru că nu a fost aprobat bugetul local, nu am primit niciun ban. Noi ne pregăteam deja pentru Zilele Școlii și eram fără bani. Iarăși Asociația de părinți ne-a asigurat suma respectivă și așa am reușit. Tot ce era programat după votarea bugetului s-a pierdut. Nu numai noi am fost în această situație.

- Câți elevi și cadre didactice sunt?

- Avem 36 de clase, din care 20 nivel primar (0-IV) și 16 ciclul gimnazial și un număr aproximativ de 870 de elevi. Sunt 70 de cadre didactice, dintre care 42 titulare.

- Colaboratori?

- Părinții. Avem o asociație care funcționează. Dumnealor ne ajută de fiecare dată.

- Ce activități ați desfășurat cu elevii/cadrele didactice în perioada vacanței de vară?

- Doar consultații cu elevii am avut și la sfârșitul anului școlar și acum, la început, la Matematică, dar și pregătiri pentru corigențe. Cu cadrele didactice în perioada vacanței am avut un curs de formare, organizat pentru 24 de profesori.

 

Lasă un comentariu