TROTINETE ELECTRICE

Distribuie pe:

În ceea ce privește circulația rutieră, ea este reglementată prin OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, actualizată prin: OUG nr. 14/2017, pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice; OUG nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene; OUG nr. 14/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice; Codul Rutier 2018 - OUG 195/2002, actualizată, 2018. Trebuie avut, mai nou, în vedere, faptul că printre participanții la traficul rutier se numără și trotinetele electrice, dar al căror regim încă nu este reglementat prin lege. Apar tot mai multe trotinete electrice pe drumurile publice, și este oarecum firesc, pentru deplasări prin localități. Dacă trotineta a fost un mijloc de deplasare exclusiv al copilăriei și se circula exclusiv pe trotuare și prin aleile asfaltate ale parcurilor, trotineta electrică nu are o limită de vârstă și cu ea se circulă pe stradă.

Necesitatea asigurării unui regim optim și sigur de circulație pe drumurile publice este cu atât mai necesară cu cât, la fel ca și în cazul bicicliștilor, circulă pe drumurile publice și sunt participanți la traficul rutier. Este o diferență în a te afla la ghidonul unei trotinete sau biciclete, ori la volanul mașinii. În cazul unui accident rutier, vulnerabili sunt trotinetiștii și bicicliștii. De la apariția pe străzi a trotinetelor electrice au apărut și primele accidente ale căror protagoniști sunt trotinetiștii. Pe acest fond, după un accident rutier petrecut la Cluj-Napoca, săptămâna trecută, în centrul municipiului, oficialitățile locale doresc să reglementeze situația, cel puțin pe plan local, și să impună reguli de circulație rutieră pentru trotinetiștii participanți la traficul rutier. Optim ar fi ca situația să fie generalizată și reglementată prin lege. Deocamdată vom mai avea de așteptat după piste pentru biciclete și trotinete, fiindcă prioritatea o au mașinile care trebuie să parcheze la bordură, pe trotuare și pe unde dau de un spațiu liber.

 

Lasă un comentariu